دیدار وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور لبنان
کد خبر: 4044997
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹

دیدار وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور لبنان دیدار و در خصوص موضوعات مختلف مربوط به گسترش مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و شرایط بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار و در خصوص موضوعات مختلف مربوط به گسترش مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و شرایط بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار اظهار کرد: ما با دقت تحولات لبنان را دنبال می‌کنیم و دوست و حامی این کشور در روزهای دشوار و در دوره‌های آرامش آن هستیم. همچنین آمادگی داریم در شرایط سخت کنونی لبنان، همه گونه همکاری را با این کشور دوست خودمان داشته باشیم.

وی با اشاره به سرعت بالای تحولات در منطقه اظهار کرد: ما نتایج این تحولات را به نفع کل منطقه و لبنان می‌بینیم و بر اساس اطلاعاتمان نسبت به آینده منطقه و همچنین نتایج مذاکرات خوشبین هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان، به آمادگی ایران برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود جهت نقش آفرینی در حل و فصل بحران یمن تاکید کرد و از استقبال ایران از روابط منطقه‌ای و عربی سوریه گفت.

وی ضمن ابلاغ سلام دکتر رئیسی، دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس‌جمهور لبنان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

همچنین میشل عون، رئیس جمهور لبنان در این دیدار با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورش بیان کرد: هر گونه مشکلی در منطقه بر لبنان تأثیر منفی می‌گذارد و بروز هر مشکلی در لبنان بر منطقه تاثیر نامطلوب دارد.

وی با بیان اینکه ما از مشکل آوارگان سوری رنج می‌بریم، افزود: متاسفانه ما در منطقه ای زندگی می‌کنیم که در آن شبکه‌ای از مشکلات وجود دارد و کشورهای عربی دچار تشنج هستند لذا باید به سمت ثبات پیش برویم.

رئیس جمهور لبنان افزود: مقاومت لبنان که تحت حمایت ایران نیز هست در جنوب این کشور رشد کرد و موجب آرامش خیال کشورمان از اشغال شد؛ اما لبنان را بابت همین مقاومت تحت فشار قرار می دهند.

رئیس جمهور لبنان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین به نتایج موفقیت آمیز برسد.

انتهای پیام
captcha