جشن «ساعت زمین» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4045135
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

جشن «ساعت زمین» در یزد برگزار می‌شود

جشن «ساعت زمین» به‌مناسبت روز جهانی ساعت زمین و به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در محل امیرچقماق یزد برگزار می‌شود.

جشن «ساعت زمین» در یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)‌ است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می‌شود. در این مناسبت، خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند.

به همین مناسبت تمام ابنیه تاریخی استان نیز همانند سراسر دنیا به احترام زمین خاموش خواهد شد و در حاشیه این برنامه جشنی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

این جشن که با برنامه‌های متنوعی همراه خواهد بود، از ساعت 19:45 امشب، ششم فروردین‌ماه در محل نوروزگاه تربت که در حسینیه امیرچقماق یزد برپا شده، با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

اجرای سرود نمایش، قصه‌گویی، سرود خیابانی، ایستگاه بازی‌های بومی و محلی، آموزش شهروندی، ایستگاه سلامت، کارگاه مهارتی کودکانه شامل نقاشی، سازه، گلی و...، غرفه کودک، کافه شهدا، تور مجازی 360 درجه و... از جمله برنامه‌های نوروزگاه تربت در حسینیه امیرچقماق یزد است که از صبح تا پایان شب ویژه مسافران و گردشگران و شهروندای یزدی در حال برگزاری است.   

یادآور می‌شود، پنج نوروزگاه در اماکن تاریخی و محله‌های قدیمی یزد به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برپا شده که با اجرای برنامه‌های متنوع آداب و رسوم یزدی‌ها را به مسافران نوروزی معرفی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha