برپایی ۵ ایستگاه معروفانه در اماکن تاریخی یزد
کد خبر: 4045476
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

برپایی ۵ ایستگاه معروفانه در اماکن تاریخی یزد

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با تشریح برنامه‌های این ستاد در نوروز ۱۴۰۱ از راه‌اندازی پنج ایستگاه معروفانه در اماکن تاریخی و گردشگری شهر یزد خبر داد.

سیدضیا میراللهی، معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزدسیدضیا میراللهی، معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های معروفانه در سطح استان به مناسبت ایام نوروز اظهار کرد: در قالب همکاری جمعی از فعالان فرهنگی و طلاب خواهر در استان با این ستاد برنامه‌هایی برای نوروز امسال و برای اولین بار در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس با برپایی جلسات متعدد برنامه‌ریزی‌های لازم برای نوروز ۱۴۰۱ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و آموزش‌های لازم در زمینه تذکر لسانی به جمع کثیری از این بانوان ارائه شد و این بانوان به میدان عمل وارد شدند.

میراللهی افزود: بانوان طلبه آموزش‌دیده در پنج ایستگاه معروفانه که در مکان‌های تاریخی اعم از مسجد جامع، باغ دولت آباد، میدان امیرچقماق، بوستان ناجی و زندان اسکندر برپا شده، در حال ارائه خدمات هستند و در زمینه تذکر لسانی موارد لازم را یادآور می‌شوند.

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: در کنار این فعالیت‌ها، غرفه‌هایی نیز برپا شده است که از آن جمله می‌توان به موکب شهدا اشاره کرد که در قالب این غرفه مسافران و گردشگران نوروزی مهمان شهدا می‌شوند و پذیرایی از آنها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: غرفه پاتوق دخترانه نیز به منظور ارائه مشاوره ویژه نوجوانان در قالب یک برنامه چالشی و پاسخگویی به سوالات شرعی برپا شده و در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است.

میراللهی افزود: بانوان در محل ورودی مسجد جامع نیز با همکاری برخی از نهادها و تولیت مسجد جامع نسبت به توزیع چادر اقدام و در حاشیه این برنامه طرح دختران آفتاب ویژه مسافران نوروزی را اجرایی می‌کنند.

وی بیان کرد: نظیر این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های استان همچون بافق، اردکان، میبد و اشکذر برپا شده و در حال ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند، البته آمران به معروف در شهرستان بافق در کمپ‌های کویر نوردی نیز فعالیت دارند.

میراللهی از برگزاری جلسات متعدد با میراث فرهنگی در راستای اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اماکن تاریخی خبر داد و بیان کرد: پایان سال 1400 نیز نشستی ویژه فعالان حوزه گردشگری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد برگزار شد و نکات مهم در خصوص رعایت شئونات اسلامی در اماکن و ابنیه تاریخی مطرح شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه بیشتر مصوبات فرهنگی جلسه اعضای ستاد استان در بهمن ماه که ویژه نوروز 1401 برگزار شده بود، در حوزه گردشگری انجام و در زمینه نوروز تا حدود زیادی عملیاتی شده است و ان‌شاءالله برنامه‌ها با قدرت تا پایان تعطیلات نوروز تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha