عملیات گسترده حشدالشعبی در استان‌های صلاح‌الدین و الانبار
کد خبر: 4045503
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

عملیات گسترده حشدالشعبی در استان‌های صلاح‌الدین و الانبار

سازمان حشدالشعبی عراق از آغاز عملیات گسترده ضدتروریستی در استان‌های الانبار و صلاح‌الدین خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، فرماندهی عملیات استان‌های نینوا، صلاح‌الدین و الانبار و واحدهای وابسته به آن در حشدالشعبی از آغاز عملیات گسترده ضدتروریستی در چارچوب فرماندهی عملیات مشترک با واحدهای وزارت دفاع و کشور خبر داد.

در این عملیات با حمایت نیروی هوایی ارتش عراق، کار پاک‌سازی و بازرسی برای از بین بردن تجمعات تروریستی و تخریب مراکز نظامی آن‌ها به منظور تأمین امنیت و ثبات در مناطق حضور تروریست‌ها در استان‌های صلاح‌الدین و الانبار انجام می‌شود.

پس از تعیین فرمانده جدید برای داعش و تغییر راهبرد این گروه از عملیات گسترده به هسته‌های پراکنده و خفته، نگرانی‌ها از افزایش فعالیت‌های این گروه تروریستی و سیطره مجدد آن بر برخی از مناطق در عراق و سوریه بالا گرفته است.

ائتلاف مقابله با داعش به ویژه ایالات‌متحده آمریکا همواره در مبارزه فراگیر با داعش و ریشه‌کن کردن آن خودداری کرده‌اند، چرا که فعالیت این گروه‌های تروریستی بهانه‌ای برای تداوم حضور آمریکا در عراق بوده است.

پارلمان عراق در سال گذشته خواهان خروج کامل نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی از این کشور شده است. آمریکا تاکنون به بهانه‌های مختلف از خارج کردن نیروهای نظامی خود از عراق خودداری کرده است.

انتهای پیام
captcha