برنامه‌های ماه رمضان با محوریت آموزه‌های قرآنی در اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 4045673
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

برنامه‌های ماه رمضان با محوریت آموزه‌های قرآنی در اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: تبیین آموزه‌های قرآن اولویت برنامه‌های ماه رمضان در استان اردبیل بوده که باید روحانیون و علما به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آموزه های قرآنی در ماه رمضانبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، دهم فروردین‌ماه، در دیدار با روحانیون شیعه و سنی شهرستان نمین، اظهار کرد: روحانیون فرماندهان جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند و اگر مشکل فرهنگی و دینی در جامعه باشد، بایستی به دست علما و روحانیون و با مشارکت آحاد جامعه حل شود..

وی گفت: قرآن و دستورات الهی که در کتاب قرآن به عنوان راهنمای بشریت آمده تمام نیازها و مشکلات جامعه را پاسخ داده و عامل سلوک و تقرب به درگاه است که باید در ماه رمضان در تبیین آموزه‌های قرآنی بیش از پیش تلاش شود.

جعفرزاده، تمرکز بخشی به افق نگاه مردم به سبک زندگی قرآنی را وظیفه مهم جامعه تبلیغی عنوان کرد و گفت: نهضت تفسیر و جلسات انس با قرآن بایستی در شهرستان‌ها رونق بگیرد.

وی گفت: این حقیقت را  بایستی در جامعه جاری کنیم که قرآن به عنوان کتاب حی و قیوم، بهترین و کامل‌ترین راهنما برای سعادت انسان در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

وی، ضمن ابراز تأسف از بودجه ناچیز مسائل فرهنگی و تبلیغی، گفت: در باب امکانات تبلیغی در شهرستان‌ها، کمبودها و نواقص زیاد است اما منابع مالی و بودجه اختصاصی بسیار ناچیز بوده و نیازمند بازنگری و توجه جدی است.

جعفرزاده تاکید کرد: در ماه رمضان نباید هیچ مسجدی تعطیل شود و شهرها باید رنگ و بوی معنویت گرفته و در این میان توجه به فضای مجازی و برنامه‌ریزی برای حوزه بانوان بایستی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، از برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین همایش «نقش تقریب در تحقق گام دوم انقلاب در سیره نبوی» اشاره کرد و گفت: همایش مشترک علمای شیعه و سنی استان اردبیل در مرحله اول با موفقیت انجام شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده، امام جمعه نمین، مسئولیت پذیری بالا و عمل به قانون را شاخصه رفتاری علما و روحانیون عنوان کرد و گفت: دین اسلام به طور کامل و جامع به دست ما رسیده و زمان زیادی در ادوار گذشته متوجه عالمان دینی بود اکنون وظیفه ما است که از این هویت و ارزش ماندگار دینی حراست کنیم و با شیوه‌های نوین تبلیغی در جذب حداکثری جوانان تلاش کنیم.

وی افزود: منبر و موعظه باید در ماه رمضان در اولویت قرار گیرد و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه و نیز برنامه ریزی برای پیشگیری از تهاجم فرهنگی دشمن با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha