ترتیل‌ جزء اول قرآن با صدای «قاسم رضیعی» قاری بین‌المللی + ترجمه
کد خبر: 4046134
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
انتشار برای نخستین‌بار در رمضان 1401

ترتیل‌ جزء اول قرآن با صدای «قاسم رضیعی» قاری بین‌المللی + ترجمه

«شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَینَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ» در بهار قرآن، هر روز یک جزء از این کتاب راهبر و میزانی برای تشخیص حق از باطل را، با جان دل تلاوت خواهیم کرد.

قاسم رضیعیبه گزارش ایکنا، سنت حسنه تلاوت کل قرآن کریم در ماه رمضان و حداقل یک جزء قرآن در هر روز این ماه مبارک، فرصتی بس عظیم است تا انس بیشتری با این کتاب حق و حقیقت داشته و در مفاهیم عمیق آن بیندیشیم تا هدف غایی، که همانا عمل به آموزه‌های حیاتبخش آن است، تحقق یابد.

در همین راستا، ایکنا نیز طی رمضان 1401 ه ش هر روز یک جزء از قرآن کریم را با صدای قاسم رضیعی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم بارگذاری خواهد کرد.

دکتر قاسم رضیعی، متولد 1349 در شهر ازنای استان لرستان است. او متخصص پزشکی هسته‌ای است و در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی از جمله مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال 1381 و مسابقات بین‌المللی قرآن کشور‌های بنگلادش و سوریه مقام اول را به دست آورده است.

او تاکنون دو بار کل قرآن کریم را به شیوه ترتیل قرائت کرده است که فاصله بین این دو اجرا حدود بیست سال است.

خبرگزاری قرآن، برای نخستین بار به انتشار دومین اجرا، که در اواخر سال 1399 از سوی شورای عالی قرآن رونمایی شده، اقدام کرده است. این قاری بین‌المللی در این تلاوت جدید، سعی داشته تا در کنار اجرای مقامات اصیل عربی، از نغمات فارسی و کشورهای همسایه جهت تلمیح الحان بهره‌مند شود.

در ادامه تلاوت ترتیل جزء اول قرآن کریم با صدای قاسم رضیعی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم ارائه می‌شود.

سوره حمد

کد

دریافت متن جزء اول قرآن کریم

دریافت ترجمه گویای جزء اول قرآن کریم

انتهای پیام
captcha