رهبر انقلاب شنیدن کدام تلاوت را به قاریان توصیه کردند + فیلم
کد خبر: 4046488
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۴
در محفل قرآنی طلیعه رمضان 1401

رهبر انقلاب شنیدن کدام تلاوت را به قاریان توصیه کردند + فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در محفل انس با قرآن کریم یکشنبه، 14 فروردین 1401 در بخش توضیح چگونگی مهندسی تلاوت، به طریق درست انتخاب الحان برای قرائت هر آیه و مرتبط با هر عبارتی، نکاتی را بیان کردند.

به گزارش ایکنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در محفل انس با قرآن کریم 1401 ه ش در جمع پیشکسوتان، مدرسان، قاریان و حافظان کشورمان، بیاناتی را در سه بخش اهمیت ماه رمضان، ضرورت انس با قرآن و نکاتی من باب مهندسی تلاوت ایراد کردند.

ایشان در بخش توضیح چگونگی مهندسی تلاوت، به طریق درست انتخاب الحان برای قرائت هر آیه و مرتبط با هر عبارتی، نکاتی را بیان کردند و از جمله برخی از قاریان شهیر مصری از جمله عبدالفتاح شعشاعی را مثال بارز این مهندسی دانستند. قاری‌ای که به عنوان فردی شناخته می‌شود که تلاوتی معنی‌محور داشته و با داشتن نَفَس کم، آیات را در قطعاتی کوتاه تلاوت می‌کند.

معظم له، این شیوه تلاوت کوتاه‌خوانی و بدون نفس‌گیری را موردی دانستند که قاریان می‌توانند از آن الگوگیری کنند و نیازی نیست که قراء صرفا به طولانی‌خوانی بسنده کنند.

ایشان اجرای شعشاعی در تلاوت آیه 15 سوره مبارکه فاطر «يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ» را مثال زدند که به هنگام شنیدن این صوت فاخر و ماندگار به خوبی می‌توان وجد مستمع و انقلاب حاصل از این اجرا در آن محفل را درک کرد.

در ادامه تلاوت سوره فاطر عبدالفتاح شعشاعی را خواهید شنید.

کد

صوت کامل بیانات مقام معظم رهبری در محفل قرآنی طلیعه ماه مبارک رمضان 1401 ه ش

کد
فیلم سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تلاوت عبدالفتاح شعشاعی
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
مقنیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ - ۱۴:۵۳
0
0
با سلام
قصص و نمل استاد مصطفی اسماعیل هم بود ...
captcha