هشتمین دیدار نوروزی جامعه قرآنی با رنگ و بوی رمضان + فیلم و عکس
کد خبر: 4046807
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

هشتمین دیدار نوروزی جامعه قرآنی با رنگ و بوی رمضان + فیلم و عکس

نیمه دوم فروردین‌ماه سال 1401 و در روزهای آغازین ماه رمضان، این بار نیز توفیق با خبرگزاری قرآن یار بود تا با رعایت ضوابط بهداشتی، میزبان جمعی از فعالان و پیشکسوتان قرآنی به نمایندگی بی‌شمار مشتاق به خدمت به ساحت قرآن از سراسر کشور باشد.

دیدار نوروزی جامعه قرآنیبه گزارش خبرنگار ایکنا، هشتمین سال دیدار نوروزی جامعه قرآنی به میزبانی ایکنا، عصر روزگذشته، 15 فروردین‌ماه با حضور جمعی از استادان، قاریان، حافظان، مدیران امور قرآنی کشور در محوطه باز خبرگزاری برگزار شد.

تلاوت آغازین این مراسم را مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی قرآن برعهده داشت و حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی و محمدرضا پورمعین نیز مجریان این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) طی سخنانی با اشاره به برخی از ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله محمدی ری شهری، تولیت فقید این آستان که روزهای آغازین سال 1401 جان به جان آفرین تسلیم کرد گفت: یک نکته را نه فقط در مورد ایشان بلکه در مورد سایر سرمایه‌هایی که داریم و غفلت می‌کنیم، باید متذکر شوم که، دشمن به دنبال تخریب چهره‌های ارزشی این نظام مقدس اسلامی است و از هیچ توطئه ناجوانمردانه‌ای در رابطه با تخریب این چهره‌ها دریغ نمی‌کند تا جایی که حتی برخی از خوبان را به تردید و شبهه می‌افکند. پس بسیار باید باید مراقب بود.

دیدار نوروزی جامعه قرآنی

وی ادامه داد: به نظرم باید توسط رسانه ملی و جاهایی مثل بنیاد فارابی، سیمافیلم، معاونت سینمایی وزارت ارشاد و ... این الگوی قهرمان معرفی شود. همان طور که در برنامه خوب حدیث سرو برخی از ویژگی‌های علمای ما را تبیین می‌کنند، همین طور که با ساخت فیلم‌های خوب و زیبا که قهرمانان جنگ را معرفی می‌کنند، باید حاج قاسم سلیمانی‌ها، آیت‌الله ری شهری‌ها، آیت‌الله معرفت‌ها، دیگر بزرگان و آن‌هایی که در قید حیات هستند به صورت مستند به مردم معرفی کنند.


بیشتر ببینید:


سلیمی همچنین درباره دیدار اخیر جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: نکات برجسته‌ای در این دیدار مطرح شد، به نظرم ایکنا این کار را در دستور کار قرار دهد و مجموعه رهنمودهای قرآنی حضرت امام و مقام معظم رهبری و مجموعه نکاتی که به خصوص در این دیدارها مطرح شده را احصا کنند؛ این مجموعه می‌تواند به عنوان یک مجموعه مستند توسط این خبرگزاری منتشر شود و در حقیقت یک نقشه راه برای کسانی باشد که می‌خواهند در این راه نورانی قرآن کریم حرکت کنند. (سخنان کامل عباس سلیمی در هشتمین دیدار نوروزی جامعه قرآنی)

دیگر سخنران این مراسم احمد مسجدجامعی، از فعالان قرآنی و قائم‌مقام مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی بود. وی هیئات را نهادهای مذهبی آن دوران برشمرد و آنان را به سه دسته هیئات‌ قومی، محله‌ای و صنفی تقسیم کرد و افزود: این جلسات با قرائت قرآن و مباحثی پیرامون قرآن همراه بود. برخی جلسات مثل جوانان کوچه مسجد جامع یا جوانان میدان حسن‌آباد، محله‌ای بود که از قدمت برخی از آنها بیشتر از صد سال می‌گذرد. مکان جلوس استاد مشخص بود و رحل‌ها پیش از آغاز جلسه، منظم در مقابل افراد قرار داده می‌شد.

دیدار نوروزی جامعه قرآنی

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت نزدیک به بیست ساله ایکنا گفت: این خبرگزاری طی رمضان امسال، وارد نوزدهمین سال فعالیت خود می‌شود و به یک بلوغی رسیده است. دو دهه قبل ما فقط دو شبکه خبررسانی یکی واحد مرکزی خبر و دیگری خبرگزاری جمهوری اسلامی را داشتیم، با توسعه تکنولوژی، دیدیم که با فعالیت دو خبرگزاری به این همه سلیقه‌های متنوع جواب داده نمی‌شود، بنابر این ‌به این سمت رفتیم که تعداد خبرگزاری‌ها را افزایش دهیم و مجوز نخستین خبرگزاری تخصصی برای ایکنا صادر شد.

دیدار نوروزی جامعه قرآنی

عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر آن موقع ضرورت کار و بسط فعالیت قرآنی اقتضا می‌کرد که ما خبرگزاری قرآن را به عنوان نخستین خبرگزاری تخصصی داشته باشیم، شرایط آن موقع بود، اما الان وضعیت به مراتب از آن موقع متفاوت‌تر شده و الان ریزرسانه‌ها هستند که فضای مجازی را در اختیار گرفته‌اند و خبر زیاد و ارزان تولید می‌کنند. خبر، جایگاه خود را از دست داده و کیفیت لازم را ندارد و گاهی جعلی است. (سخنان کامل احمد مسجدجامعی در هشتمین دیدار نوروزی جامعه قرآنی)

دیگر سخنرانان این مراسم لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی، محمدعلی خواجه‌پیری، سیدمحسن موسوی بلده، حسینعلی شریف و حسن بیادی از فعالان و پیشکسوتان قرآنی بودند که در سخنان کوتاهی به اهمیت برپایی چنین دورهمی‌هایی اشاره کرده و در بخش‌هایی از سخنانشان یادی از فعالیت‌های پررونق ادوار قبل داشتند و بر توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع قرآنیان تأکید داشتند، همچنین جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز طی سخنانی اظهار امیدواری کرد تا امسال را سالی پررونق برای امور قرآنی کشور بسازیم.

دیدار نوروزی جامعه قرآنی

وی با اشاره به اینکه راه پیشگیری از بیماری‌ها واکسیناسیون است و در برابر هجوم فرهنگی دشمنان نیز باید با معارف قرآن و اهل بیت خود را واکسینه کرد گفت: دشمن با ابزار مختلف و جذاب، جامعه به ویژه جوانان را هدف قرار داده است.

رحیمیان تأکید کرد: رسالت شما قرآنیان و ما اهالی حوزه‌های فرهنگی برای هدایت نسل جوان بسیار سنگین است. البته نباید این نسل را بی‌باور و دین‌گریز دانست. آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که هنوز بسیار جای امیدواری دارد. جوانان به توحید، نبوت و معاد در درجات بالایی اعتقاد دارند، ولی توجه به مناسک در بین جوانان در وضعیت بحرانی است.

دیدار نوروزی جامعه قرآنی

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تصریح کرد: باید با جهاد تبیین و جهاد روایت دست نسل جوان را بگیریم و نجاتگرشان باشیم.

دیدار نوروزی جامعه قرآنی

به گزارش ایکنا، حنانه خلفی، نوجوان حافظ کل قرآن، که در پایه نهم تحصیل می‌کند و همزمان دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد است، به درخواست مجری برنامه طی سخنان کوتاهی به معرفی خود و فعالیت‌های قرآنی که در حال انجام آن است، پرداخت.

ابتهال جعفر فردی و قرائت قرآن هادی موحدامین از قاریان ممتاز و بین‌المللی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

دیدار نوروزی جامعه قرآنی

این مراسم با برگزاری نماز جماعت و برپایی سفره افطار به پایان رسید.

تجلیل از مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی، همچنین هادی موحدامین، حائز رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال 1400 از دیگر حواشی این برنامه بود.

انتهای پیام
captcha