فرصت ختم قرآن تحت وب با قابلیت تنظیم سرعت قرائت
کد خبر: 4046836
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸

فرصت ختم قرآن تحت وب با قابلیت تنظیم سرعت قرائت

پایگاه اینترنتی «درک حضور» همزمان با ماه مبارک رمضان ابتکار جدیدی را در قالب وب برای تلاوت قرآن کریم و جزخوانی در این روزها به کار برده است.

به گزارش ایکنا، ماه مبارک رمضان برای مسلمانان به‌عنوان ماه الهی و تقرب به درگاه پروردگار است تا مؤمنان با عبادت و انجام فرایض الهی در این ماه خود را به خداوند یکتا نزدیک کرده و روح و جسم خود را از نو پاکسازی کنند.

این ماه فرصتی برای تولد مجدد انسان است، لذا باید سعی کرد از برکات این ماه الهی بهره‌مند شویم. در این میان یکی از برکات و سنت‌های بسیار خوب و پسندیده‌ای که با فرا رسیدن این ماه، رنگ و بوی بهتر و بیشتری به خود می‌گیرد، انس بیشتر مردم با قرآن کریم در سایه سنت ختم قرآن و خواندن جزء‌های قرآن در روز‌های ماه مبارک رمضان است.

با وجود اینکه پاداش بسیاری در باب تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان بیان شده، اما برای برخی به جهت مشغله‌هایی که دارند، این فعالیت ممکن است کمی با سختی همراه باشد. از جهتی پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی و دنیای دیجیتال و اختصاص بخشی از اوقات افراد به فضای مجازی، این بستر مهم را برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی گسترده‌تر کرده است تا مسلمانان و علاقه‌مندان به قرآن از این مسیر بهره بیشتری ببرند.

پایگاه اینترنتی «درک حضور» یکی از همین بستر‌های مجازی قرآن است که همزمان با ایام ماه مبارک رمضان ابتکار جدیدی را در قالب وب برای تلاوت قرآن کریم و جزخوانی در این ایام به کار برده است تا کسانی که فرصت کمی برای تلاوت دارند بتوانند به راحتی و با خیالی آسوده به تلاوت قرآن بپردازند.

فرصت ختم قرآن با قابلیت تنظیم سرعت در قالب وب

این پایگاه اینترنتی، کل قرآن کریم را همراه با متن و صوت بدون نیاز به نصب و اشغال فضای حافظه تلفن همراه در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است؛ البته با این تفاوت و مزیت که کاربر قابلیت تنظیم سایز قلم متن قرآن را به راحتی در اختیار دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های این سایت تنظیم راحت سرعت صوت تلاوت است. در کنار تنظیم سرعت صوت، پخش ترتیل قرآن با صدای شهریار پرهیزکار، شاطری و ماهر المعیقلی در این سایت فراهم شده است.

هر چند که این امکانات در پایگاه درک حضور برای کاربران فراهم شده است، اما بهتر بود تا رنگ قلم‌ها و نوع آن نیز برای کاربر امکان تغییر داشت. همچنین به کار بردن نقش‌های اسلیمی در بخش قرآن این پایگاه نیز قطعا به جذابیت و مخاطب‌پسند بودن آن می‌افزود.

پایگاه اینترنتی درک حضور قابلیت و امکانات دیگری را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است که ازجمله آن می‌توان به بخش‌های تلاوت و تدبر در قرآن کریم، فایل‌های صوتی و تصویری، سخنرانی‌های معرفتی، نرم‌افزار‌های قرآنی، دانشنامه قرآن و... اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha