بارگذاری «تفسیر نور» به زبان انگلیسی در فضای مجازی
کد خبر: 4046874
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
به مناسبت ماه رمضان انجام شد؛

بارگذاری «تفسیر نور» به زبان انگلیسی در فضای مجازی

اداره ‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امکان دانلود هزار و 950 فیلم حاوی مطالب «تفسیر نور» حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی از محیط «گوگل درایو» را فراهم کرده است.‌

بارگذاری «تفسیر نور» به زبان انگلیسی در فضای مجازیبه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت ماه رمضان، هزار و 950 فیلم در قالب 57 سوره‌ حاوی مطالب «تفسیر نور» حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با اجرای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی به زبان انگلیسی به همت اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آماده‌سازی و با هدف سهولت در بهره‌برداری مخاطبان انگلیسی‌زبان روی محیط گوگل درایو بارگذاری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پس از حضور در جمع نویسندگان تفسیر نمونه و پس از نیم قرن تجربه تبلیغی در سطح جامعه، اقدام به تألیف دوره کامل تفسیر نور کرد که در سال 1376 با داوری آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله معرفت و محمد باقر حجتی و برخی دیگر از بزرگان، به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخته شد و مرحوم آیت‌الله مؤمن و آیت‌الله سیدمهدی روحانی بر آن تقریظ نوشتند.

این تفسیر بارها در ایران چاپ و منتشر شده و در لبنان به زبان عربی و در پاکستان به زبان اردو نیز منتشر شده است. در سال 1398 از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی دعوت شد تا یک دوره تفسیر ترتیبی قرآن کریم را به زبان انگلیسی و براساس تفسیر نور ارائه کند که این پروژه در مدت 10 سال به ضبط تلویزیونی بیش از 5000  برنامه 10 الی 15 دقیقه‌ای انجامید و در تدوین نهایی، متن آیات و صوت قاری ممتاز به آن اضافه شد.

همچنین، از مجموع 5 هزار برنامه ضبط شده، حدود 2 هزار برنامه تدوین نهایی شده که در این مجموعه ارائه شده و شامل 10 سوره آغازین قرآن کریم و دو جزء پایانی قرآن شامل 47 سوره است و قرار است باقی سوره‌ها به زودی تدوین و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

علاقه‌مندان به مبانی و مفاهیم قرآن کریم می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://drive.google.com/drive/folders/1ePnPgR8CgrDEFZYwRiMhqCy646dlwwfs?usp=sharing از مطالب معنوی مجموعه فایل‌های تفسیر نور با حجم 197 گیگابایت بهره مند شوند.

انتهای پیام
captcha