شهید حجت‌الاسلام اصلانی نماد کار برای خدا بود + صوت
کد خبر: 4047116
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

شهید حجت‌الاسلام اصلانی نماد کار برای خدا بود + صوت

مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان رضوی از دوستان حجت‌الاسلام شهید اصلانی، که در صحن جامع رضوی مورد حمله قرار گرفت درباره ویژگی‌های شهید گفت: ایشان فردی به‌روز در حیطه فرهنگی، متدین و انقلابی و نماد کار جهادی و کار برای خدا بود.

حجت مجیدیحجت‌الاسلام والمسلمین حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان خراسان‌ رضوی که سابقه همکاری با شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اصلانی، روحانی که روز گذشته در صحن جامع رضوی مورد حمله شخصی با چاقو قرار گرفت و به فیض شهادت نائل شد، دارد درخصوص این شهید در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: مشهد را به شش یا هفت پهنه تقسیم کرده‌اند و در هر پهنه‌ای مبلغان، طلبه‌ها و روحانیان سازماندهی می‌شوند و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی را انجام می‌دهند، ایشان مسئول پهنه حاشیه شهر مشهد بودند، پهنه حاشیه شهر مشهد، زیر مجموعه دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امور مساجد است،

وی با بیان اینکه شهید اصلانی حدود 50 سال سن داشت، ادامه داد: ایشان دارای چهار فرزند بود که کوچکترین آن‌ها یک دختر هشت‌ساله است. وی از رزمندگان دفاع مقدس و برادر دو شهید دفاع مقدس بودند، ایشان هم بعد از قضیه جنگ کار تبلیغی و ترویجی‌اش را در مناطق کم‌برخوردار آغاز کرد و الان بیش از 20 سال است که در یکی از مناطق حاشیه شهر امام جماعت مسجدی است و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی بسیار زیادی را برای مردم انجام داده است.

مجیدی گفت: این حمله از پیش طراحی شده بوده و کاملاً مشهود و قابل رصد است که فردی را مورد هجمه قرار دادند که سال‌های سال در حاشیه شهر مشهد مشغول فعالیت در حوزه تبلیغ و ترویج است و درباره مباحث وهابیت و فرقه‌های مختلف روشنگری و تبلیغ می‌کرده است. یقیناً ریشه این عداوت‌ها برخاسته از دشمنی‌های استکبار جهانی است، هدف این است که فرقه‌های ملی و مذهبی را به جان هم بیندازند و از آتشی که درست می‌کنند خودشان بهره ببرند، اینها طبیعتاً دنبال چنین مقاصدی هستند.

حجت الاسلام محمد اصلانی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی درباره توجه این شهید به ترویج قرآن کریم گفت: ما در تدارک پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس هستیم، بنده هم دبیر برگزاری این نمایشگاه هستم، قرار است نمایشگاه را در سیزده منطقه مشهد برگزار کنیم، چند منطقه از این مناطقی که نمایشگاه برگزار می‌شود، مناطق حاشیه شهر است و از زمانی که ما با ایشان طرح بحث کردیم با تمام نیروهایشان پای کار آمدند و حتی دو روز گذشته در دفتر ساماندهی حاشیه شهر مشهد در دفتر نماینده ولی فقیه جلسه‌ای داشتیم و چون نمایشگاه به صورت مردمی برگزار می‌شود همه ظرفیت‌های مردمی را به خط کرده بود که به بهترین وجه ممکن بحث تبلیغ و ترویج در نمایشگاه صورت گیرد. ایشان موضوع افطاری مردم حاشیه شهر را در ایام نمایشگاه پیگیری می‌کرد و بسیار انسان دغدغه‌مند، به‌روز، متدین و انقلابی و کسی بود که واقعاً درد دین و مردم داشت. اصلانی نماد مردم‌داری، استکبارستیزی، خلوص، کار جهادی و کار برای خدا بود.

کد

مجیدی اظهار کرد: در آخرین جلسه‌ای که در دفتر نماینده ولی فقیه درباره حاشیه شهر داشتیم یکی از مصوبات این بود که مسئولان پهنه‌های حاشیه شهر یک اقدام عاجل، جدی و ویژه‌ای را برای بحث قرآن و عترت حاشیه شهر داشته باشند که مسئولیت این قضیه را به ایشان سپردند.

روحانیان مورد حمله در صحن جامع رضوی

وی همچنین درباره وضعیت سلامتی دو روحانی حادثه دیده گفت: با اطلاعاتی که من تا آخرین لحظات شب گذشته داشتم و از همکارانمان رصد می‌کردم، این دو نفر به اسامی حجج اسلام دارایی و پاکدامن به بخش ویژه منتقل شده‌اند و در حال دریافت مراقبت‌ها هستند و حالشان بهتر است. آن‌ها نیز از فعالان حاشیه شهر بودند که در آن جلسه‌ای که اشاره کردم حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha