برگزاری هشتمین مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ
کد خبر: 4047263
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

برگزاری هشتمین مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ

دارالقرآن آلمان برای برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرائت، حفظ، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم در سطح اروپا در ماه جاری میلادی(آوریل ۲۰۲۲) و هم زمان با ایام رمضان فراخوان داد.

برگزاری هشتمین مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگبه گزارش ایکنا، مرکز اسلامی هامبورگ که دارالقرآن آلمان با نظارت این مرکز فعالیت دارد، در این باره اعلام کرد: مرحله مقدماتی مسابقات به صورت مجازی (ارسال فایل تصویری) تا تاریخ ۲۲ آوریل(دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری) و مرحله نهایی شنبه، ۳۰ آوریل(10 اردیبهشت) به صورت حضوری در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود.

نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، زمينه‌سازی برای رشد و شكوفايی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی و ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا از اهداف این مسابقه اعلام شده است.

رشته‌های مسابقه نیز شامل قرائت قرآن (برادران ـ بزرگسالان)، ترتیل (خواهران) از طریق برنامه زوم و مجازی، تلاوت تقلیدی (برای نوجوانان)، حفظ قرآن (برادران و خواهران)، تفسیر و مفاهیم سوره قیامت به دو زبان فارسی و عربی(خواهران و برادران به صورت مجازی)، اذان (برادران) و تواشیح (برادران ـ بدون موزیک) خواهد بود.

همه مسلمانان ساکن در اروپا از مذاهب مختلف اسلامی، بدون محدودیت سنی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و مسابقات در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان فقط می‌توانند در یک رشته شرکت کنند، همچنین رتبه‌های اول تا سوم رشته‌های مختلف دوره قبل، می‌توانند در رشته‌های دیگر شرکت کنند و رتبه‌های دوم و سوم دوره‌های قبل نیز می‌توانند با فاصله یک دوره در همان رشته شرکت کنند.

رتبه اول این مسابقه 500 یورو، رتبه دوم 400 یورو و رتبه سوم 300 یورو دریافت خواهد کرد و به نفرات برتر سایر رشته‌ها نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

از میان نمایندگان هر کشور، شرکت‌کننده‌ای که بالاترین امتیاز را کسب کند، در صورت داشتن شرایط لازم به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعزام می‌شود.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر از روند برگزاری مسابقه می‌توانند اینجا کلیک کنند.

انتهای پیام
captcha