9 نسخه خطی قرآن در «مطلع نور» رونمایی می‌شود
کد خبر: 4047629
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
برای نخستین بار

9 نسخه خطی قرآن در «مطلع نور» رونمایی می‌شود

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به مناسبت ماه مبارک رمضان، نمایشگاه «مطلع نور» شامل ۹ جلد نسخه خطی قرآن کریم را برای نخستین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

به گزارش ایکنا؛ مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به مناسبت ماه مبارک رمضان، نمایشگاه «مطلع نور» شامل ۹ جلد نسخه خطی قرآن کریم از گنجینه ارزشمند این موزه متعلق به سده‌های دهم تا سیزدهم هجری قمری است برای نخستین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این آثار که به رقم استادان چیره‌دستی چون احمد نیریزی، محمد شفیع تبریزی، عبدالله هروی، وصال شیرازی، زین‌العابدین قزوینی، محمد ابراهیم قمی و ... کتابت شده، مزین به هنر کتاب‌آرایی، تذهیب، تشعیر و تجلید است.

همچنین در برخی از این کتاب‌ها از رنگین‌نویسی و مطلانویسی استفاده شده و طرح‌های لچک و ترنج، نیم‌ترنج، گل ریسه‌ای، اسلیمی و ختایی در آنها به زیبایی به اجرا در آمده است.

این نمایشگاه از 14 فروردین 1401 تا پایان ماه مبارک رمضان، 13 اردیبهشت 1401 در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶ به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

رونمایی از 9 نسخه خطی قرآن در نمایشگاه «مطلع نور»

انتهای پیام
captcha