سازنده فیلم شهید آوینی باید ظرفیت این کار خطیر را داشته باشد
کد خبر: 4047885
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
مریم امینی در گفت‌وگو با ایکنا:

سازنده فیلم شهید آوینی باید ظرفیت این کار خطیر را داشته باشد

مریم امینی،‌ همسر شهید آوینی معتقد است؛ موافقت با تولید فیلم شهید آوینی به این بستگی دارد که سازنده ظرفیت این کار خطیر را داشته باشد چراکه ساخت این فیلم کار هر کسی نیست.

سازنده فیلم شهید آوینی باید ظرفیت این کار خطیر را داشته باشدبیستم فروردین ۱۳۷۲ یادآور عروج سیدشهیدان اهل قلم و هنرمند فرزانه حاج سیدمرتضی آوینی، نویسنده توانا، راوی باصفای روایت فتح، سردبیر مجله ادبی و هنری سوره و مسئول واحد تلویزیونی حوزه هنری است.

به همین مناسبت ایکنا با مریم امینی؛ همسر این شهید هنرمند گفت‌‌وگویی انجام داده که در ذیل آمده است.

مریم امینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا تاکنون فیلمی در مورد شهید آوینی ساخته نشده است، توضیح داد: در این مورد تماسی با من یا اعضای خانواده گرفته یا تمایلی نشان داده نشده و دلیل آن را نمی‌دانم ولی اینطور هم نیست که اگر پیشنهاد می‌شد حتما جواب مثبت می‌شنیدند. این موضوع به این بستگی دارد که کارگردانی که اظهار تمایل می‌کند ظرفیت این کار خطیر را داشته باشد؛ باور دارم ساخت این فیلم کار هر کسی نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که چه ویژگی در هنر شهید آوینی بود که ایشان را از سایرین متمایز کرد، افزود: ایشان احساس می‌کرد که یک اتفاق بی‌سابقه‌ در جبهه‌ها به وقوع می‌پیوندد و برای این اتفاق بی‌سابقه دنبال یک بیان بی‌سابقه بود؛ یعنی احساس می‌کرد که چنین بیانی از عهده نمایش دادن این اتفاق می‌تواند بربیاید. در نتیجه هم به سعی بود و هم به آن ودیعه‌ای که در وجود ایشان نهاده شده و هر دو با هم به کار گرفته شد و با این نیت به چنین جای رسید.

همسر شهید آوینی در ادامه افزود: گروهی در آن زمان تشکیل شد که همه عوامل دست به دست هم دادند تا در یک موقعیت خاص یک گروه خاص توانستند به هم بپیوندند و یک مجموعه بسیار خاص را تولید کنند شهید آوینی هم در واقع نقش مولف را داشت و همه چیز دست به دست داد تا اینکه این کار انجام بشود.

مدیر نشر واحه در پایان افزود: من از سال 1389 توانستم مجوز انتشارات را بگیرم و از آن زمان کتاب‌هایی مرتبط با فیلمسازی شهید آوینی را در انتشارات واحه که نشر خصوصی و زیر نظر خانواده اداره می‌شود به چاپ برسانم. 27 کتاب در انتشارات واحه منتشر شده است که شامل ؛مجموعه کتاب‌های آوینی و یک سری کتاب‌های جیبی دیگر است. در کل 20 کتاب مربوط به شهید آوینی ،7 کتاب سینمایی که 2 تا در واقع مشترک بین موضوع سینما و موضوع شهید آوینی و بقیه آن ترجمه است کتابهای سینمای مستقل است.

گفت‌وگو از محسن مسجدجامعی

انتهای پیام
captcha