افزایش ظرفیت حج امسال به یک میلیون زائر
کد خبر: 4047951
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

افزایش ظرفیت حج امسال به یک میلیون زائر

وزارت حج و عمره عربستان امروز اعلام کرد ظرفیت حج امسال با شرایط خاص بهداشتی به یک میلیون زائر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور پس از کاهش چشمگیر تعداد زائران در دو سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا، ظرفیت زائران را در سال جاری افزایش می‌دهد.

وزارت حج و عمره عربستان امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت عربستان تصمیم گرفت تا با توجه به سهمیه‌های اختصاص داده شده به کشورها، همزمان با لزوم رعایت توصیه های بهداشتی، تعداد زائران امسال را به یک میلیون زائر از داخل و خارج عربستان افزایش دهد. 

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که موسم حج امسال همراه با بررسی و نظارت بر اوضاع بهداشتی خواهد بود. از جمله این موارد، تکمیل واکسیناسیون با دوزهای اولیه واکسن‌های کرونا مورد تأیید وزارت بهداشت عربستان و اینکه زیارت امسال برای گروه سنی کمتر از ۶۵ سال در نظر گرفته شده است.

این وزارتخانه افزود: همچنین لازم است کسانی که از خارج از عربستان به حج می‌آیند، نتیجه آزمایش PCR منفی برای ویروس کرونا را که ظرف 72 ساعت قبل از ورود به عربستان سعودی گرفته شده است، ارائه دهند.

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه در برابر اپیدمی کرونا ادامه دارد، خاطرنشان کرد: رعایت نکات پیشگیرانه در اجرای مناسک زائران به منظور حفظ سلامت و ایمنی آنها لازم است.

 عربستان سعودی در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا تصمیم به برگزاری حج با جمعیت اندک گرفت و به میزبانی از حدود شصت هزار مسلمان واکسینه شده بسنده کرد.

فصل حج و عمره منبع اصلی درآمدهای مالی غیرنفتی برای عربستان سعودی است، بنابراین از سرگیری حج و عمره خروجی خوبی برای اقتصاد این کشور خواهد بود.

انتهای پیام
captcha