برگزاری مسابقه «حضوری‌‌نویسی کتابت قرآن» در کردستان
کد خبر: 4048149
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

برگزاری مسابقه «حضوری‌‌نویسی کتابت قرآن» در کردستان

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری مسابقه «حضوری نویسی کتابت قرآن» به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح استان کردستان خبر داد.

کامل گلباغی مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، مغفرت، بخشش، هدایت و نزول قرآن است لذا ما مسلمان باید از فیوضات این ماه مبارک بهره کافی و وافی را ببریم.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: برگزاری مسابقه «حضوری نویسی کتابت قرآن» یکی از برنامه‌های شاخص این اداره در ماه مبارک رمضان بوده است که برای دومین سال پیاپی در ماه مبارک رمضان برگزار شده است

گلباغی به استقبال خوشنویسان کردستانی از این مسابقه قرآنی بیان کرد: این مسابقه قرآنی سال جاری در دو شهرستان مرویان و دهگلان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقه قرآنی یکی از آیات قرآنی سوره قدر تعیین شده و خوشنویسان شرکت‌کننده باید این آیه را کتابت کنند که در پایان از نفراتی که بهترین کتابت را داشته باشند با اهدای لوح تقدیر تجلیل خواهد شد.

گلباغی به برگزاری محافل جزءخوانی اشاره کرد و گفت: 57 محفل جزءخوانی در سطح شهر و روستاهای استان کردستان مورد حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان اکثر مراکز قرآنی، مساجد، شهر و روستاهای استان کردستان محافل جزءخوانی با حضور گرم مردم متدین و روزه‌دار استان برگزار خواهد شد که 57 محفل جزءخوانی مورد حمایت و تشویق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند.

مسئول قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ورود کانون‌های مساجد کردستان به برنامه‌های باکیفیت قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و گفت: با همکاری معاونت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برنامه‌های قرآنی ویژه‌ای را در سطح استان برگزار می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: سرکشی از پیشکسوتان قرآنی، برگزاری نشست‌های آسسیب‌های اجتماعی، مسابقات و برنامه‌های قرآنی طی ماه مبارک رمضان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha