از آماده شدن نیروهای نظامی اوکراین تا طرح روسیه برای آمریکا
کد خبر: 4048293
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

از آماده شدن نیروهای نظامی اوکراین تا طرح روسیه برای آمریکا

ادامه یافتن جنگ در اوکراین باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها بازار روسیه را ترک کرده و فشار اقتصادی بر این کشور افزایش یابد. از سوی دیگر برخی از صاحبنظران عقیده دارند که احتمالا مسکو کارزار جدیدی برای تأثیرگذاری در سیاست آمریکا به راه خواهد انداخت.

به گزارش ایکنا، یک هفته پس از آغاز عقب‌نشینی روسیه از حومه کی‌یف، مقام‌های اوکراینی می‌گویند نظامیان، شبه‌نظامیان و دولت این کشور خود را برای رویارویی گسترده در شرق آماده می‌کند. این در حالی است که روند خروج شرکت‌های خارجی از روسیه شدت یافته است.

مقام اوکراینی: پیروزی در جبهه شرقی اهمیت بسیاری دارد

میهایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین گفت که این کشور برای نبردهای بزرگ در شرق این کشور آماده است.

مقام‌های اوکراینی از هفته گذشته و همزمان با تسریع روند عقب‌نشینی ارتش روسیه از شمال این کشور و به‌ویژه حومه کی‌یف اعلام کردند مسکو خود را برای حمله‌ای عظیم به شرق آماده می‌کند.

پودولیاک به خبرگزاری اینترفاکس اوکراین گفت: ما باید برنده این نبرد، ازجمله در منطقه دنباس باشیم. بخش‌های قابل توجهی از دونباس توسط دو جمهوری خودخوانده و به رسمیت شناخته شده از سوی روسیه اداره می‌شود.

به‌ گفته این مقام عالی‌رتبه ، پس از پیروزی در جبهه‌های شرق، موضع اوکراین در مذاکرات با روسیه قوی‌تر خواهد شد و این کشور می‌تواند برخی شرایط خود را به مسکو تحمیل کند.

کشف گور جمعی در روستای آزاد‌ شده اوکراین

یک گور جمعی جدید مملو از اجساد ده‌ها غیرنظامی اوکراینی در روستای آزاد شده بوزوا نزدیک کی یف کشف شد.

به گزارش رویترز، تاراز دیدیچ بخشدار بخش دیمیتریوکا در گفت‌و‌گو با تلویزیون اوکراین اعلام کرد که اجساد داخل گودالی نزدیک یک ایستگاه بنزین کشف شدند.

ار آماده شدن نیروهای نظامی اوکراین تا طرح روسیه برای آمریکا

روستای بوزوا از روستاهای زیرمجموعه بخش دیمیتریوکا، برای چند هفته در کنترل نیروهای روس بود.

پیش‌تر رسانه‌های محلی اوکراین، اوایل ماه آوریل از پیدا شدن ۳۰ جسد نزدیک روستای بوزوا خبر داده بودند.

روسیه از تلاش اوکراین برای فضاسازی علیه نظامیان این کشور خبر داده و سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز گفت: نیروهای امنیتی اوکراین در حال انتقال اجساد و فضاسازی، برای متهم کردن روسیه به کشتار غیرنظامیان در ایرپین و دیگر مناطق هستند.

روزنامه انگلیسی: آغاز کارزار روس‌ها برای تأثیرگذاری در سیاست آمریکا

روزنامه گاردین نوشت: مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ممکن است به بهانه حمایت دولت جوبایدن همتای آمریکایی او از اوکراین، کارزار جدیدی را با هدف دخالت در سیاست داخلی آمریکا آغاز کند.

گاردین به نقل از تعدادی از مقامات آگاه از این موضوع که  خواستند نامشان فاش نشود، افزود: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا شاهدی را دال بر دستور پوتین برای دخالت در سیاست‌های آمریکا همچون آنچه که به باور آنها در جریان انتخابات سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ میلادی در آمریکا انجام داد، نیافته‌اند.

ار آماده شدن نیروهای نظامی اوکراین تا طرح روسیه برای آمریکا

اما با توجه به خصومت پوتین با غرب و محکومیت چند باره اوکراین، مقامات آمریکایی بر این باورند که پوتین ممکن است حمایت آمریکا از مقاومت اوکراین را توهین مستقیم به روسیه قلمداد کرده و با این استدلال انگیزه بیشتری برای هدف قرار دادن انتخابات دیگری در آمریکا پیدا کند. هنوز معلوم نیست که در انتخابات پیش روی آمریکا، روسیه از کدام نامزد انتخاباتی حمایت خواهد کرد و از چه ابزاری استفاده خواهد کرد.

این ارزیابی در حالی مطرح شده که نظام انتخاباتی آمریکا تحت فشار قرار دارد و جامعه آمریکا بشدت در نتیجه انتخابات قبلی و حمله به کنگره دچار تفرقه شده است. به دنبال انتخابات و اعلام نتایج، هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به منظور توقف روند تأیید پیروزی جو بایدن به کنگره حمله کردند.

تنش در روابط واشنگتن و مسکو به سطح بی‌سابقه‌ای از زمان پایان جنگ سرد تاکنون رسیده است. کاخ سفید حمایت نظامی از جنگ اوکراین را افزایش داده و نیروهای روسیه به ارتکاب جنایت جنگی متهم شده‌اند.

شرکت‌های ژاپنی در راه خروج از روسیه

یک بررسی جدید نشان داد بیش از ۲۰ درصد از شرکت‌های بزرگ ژاپنی فعال در روسیه تصمیم گرفته‌اند بخشی از فعالیت‌هایشان را درپی حمله مسکو به اوکراین متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، این بررسی توسط شرکت «تیکوکو داتابانک» در ارتباط با ۱۶۸ شرکت بزرگ ژاپنی فعال در روسیه انجام شد و طبق آن ۳۷ شرکت از توقف فعالیت در روسیه از ۱۵ ماه مارس (۲۴ اسفند ۱۴۰۰) خبر دادند.

۲۸ شرکت از ۳۷ شرکت تولیدکنندگانی همچون شرکت های خودروسازی یا تجهیزات سنگین ساختمانی بودند. این بررسی در عین حال نشان داد هیچ شرکتی قصد ندارد به طور کامل از بازار روسیه خارج شود.

ار آماده شدن نیروهای نظامی اوکراین تا طرح روسیه برای آمریکا

اگرچه برخی شرکت‌های پرآوازه ژاپنی همچون تویوتا و فست ریتیلینگ به فهرست در حال افزایش شرکت‌های جهانی همچون مک دونالد و اپل برای توقف فعالیت در روسیه پیوستند، اکثر ۱۶۸ شرکت ژاپنی مورد بررسی به دلیل نامشخص بودن چشم‌انداز جنگ اوکراین، دچار تردید و دو دلی بودند.

در سطح جهانی، بیش از ۶۰۰ شرکت اعلام کرده‌اند که قصد خروج از روسیه یا تعلیق فعالیت خود در این کشور را دارند.

انتهای پیام
captcha