لغو محدودیت‌های کرونایی در مساجد آلمان
کد خبر: 4048482
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

لغو محدودیت‌های کرونایی در مساجد آلمان

شورای هماهنگی مسلمانان آلمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از این پس تجمع در مساجد و برگزاری مراسم دعا و نماز بدون رعایت فاصله اجتماعی و محدودیت‌های مربوط به کرونا امکان‌پذیر است.

اقامه نماز و دعا در مساجد آلمان بدون محدودیت‌های کروناییبه گزارش ایکنا؛ به نقل از اسلامیک، این در حالی است که از سال 2020 به دلیل بحران کرونا، مسلمانان نتوانستند بدون رعایت فاصله اجتماعی و سایر قوانین کرونایی، مراسم دعا و نماز را در مساجد برگزار کنند.

بحران کرونا در دو سال گذشته، تأثیرات زیادی بر زندگی اجتماعی افراد داشته و محدودیت‌های زیادی برای مراکز مذهبی مانند مساجد ایجاد کرده است.

در سال 2020 مسلمانان در آلمان مجبور شدند که در دوره‌های قرنطینه به صورت آنلاین به دعای دسته‌ جمعی بپردازند. در آن زمان حضور در مساجد و گردهمایی‌های مذهبی در دوران کرونا ممنوع بود، بنابراین سازمان‌های اسلامی در آلمان پلت‌فرم‌های اینترنتی را برای دعا و نیایش اعضای خود راه‌اندازی کردند. حتی در سال گذشته نیز حضور در مساجد تنها به شکل محدود با رعایت فاصله اجتماعی و اجرای تمام قوانین کرونایی امکان‌پذیر بود.

حال پس از دو سال به نظر می‌رسد مسلمانان در حالی ماه رمضان را آغاز کرده‌اند که دیگر حضور در مساجد و برگزاری مراسم افطار به صورت دسته‌جمعی ممنوع نیست.

براساس اطلاعیه شورای هماهنگی مسلمانان آلمان، مسلمانان اکنون می‌توانند در مساجد بدون رعایت فاصله اجتماعی در کنار یکدیگر نماز بخوانند؛ هرچند استفاده از ماسک در داخل مساجد هنوز اجباری است.

محمد الکادا، سخنگوی جدید شورای هماهنگی مسلمانان آلمان درباره این اطلاعیه گفت: از این پس نمازهای جمعه، عید و همچنین نمازهای روزانه بدون رعایت فاصله برگزار می‌شود و به همراه داشتن سجاده شخصی نیز اجباری نیست. حتی ما می‌توانیم مراسم افطار را نیز به راحتی برگزار کنیم، با این حال نمازگزاران باید از ماسک‌های پزشکی هنگام نماز در داخل مسجد استفاده کنند. مسئولان مساجد نیز باید تهویه مساجد را بهبود بخشند.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا، مساجد در کنار دولت‌های ایالتی به مقابله با بیماری کرونا پرداخته‌اند و در صورت لزوم، مقررات ملی یا محلی را نیز رعایت کرده‌اند، حال شرایط کرونا بهتر شده است و مسلمانان می‌توانند در کنار یکدیگر نماز جماعت اقامه کنند.

الکادا همچنین درباره تعطیلات عید فطر گفت: از سال 2008 انجمن‌های اسلامی در آلمان با یکدیگر به توافق رسیدند که با مشاهده ماه، عید فطر را اعلام کنند، بنابراین مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha