از واکنش‌های ضد و نقیض به اظهارات بایدن تا آمار سازمان ملل درباره تلفات
کد خبر: 4049511
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
پنجاهمین روز از جنگ اوکراین

از واکنش‌های ضد و نقیض به اظهارات بایدن تا آمار سازمان ملل درباره تلفات

جنگ در اوکراین در حالی پنجاهمین روز خود را سپری کرد که آمریکایی‌ها راهکار دیپلماتیک را در آینده نزدیک برای این جنگ غیرمحتمل می‌خوانند و سازمان ملل هم آمار تلفات جنگ در اوکراین را اعلام کرده است.

به گزارش ایکنا، حمله نظامی روسیه به اوکراین از پنجم اسفند برابر با ۲۴ فوریه آغاز شد آن هم پس از اینکه مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را غیرنظامی کردن اوکراین و نازی‌زدایی از این کشور اعلام کرد.

آمار تلفات اوکراین

دفتر کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز پنجشنبه اعلام کرد که تا تاریخ دوازدهم ماه آوریل(2 روز پیش) تلفات تهاجم روسیه در اوکراین به یک هزار و ۹۳۲ نفر رسیده است.

این دفتر در عین حال حال هشدار داد که آمار واقعی تلفات در صورت دریافت اطلاعات از مناطقی که هنوز درگیری‌ها در آن جریان دارد، بالاتر خواهد رفت.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد که از زمان جنگ در اوکراین ۲ هزار و ۵۸۹ غیرنظامی در اوکراین مجروح شده اند.

سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهید» هم  اعلام کرد در هفت هفته گذشته و از زمان آغاز جنگ در اوکراین، نزدیک به ۴۰۰ کودک کشته یا زخمی شده‌اند و چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، از ۷.۵ میلیون خردسال اوکراینی، تقریباً دو سوم آن‌ها گریخته‌اند که از این تعداد ۲.۸ میلیون نفر در داخل خاک کشور آواره شده‌اند و ۲ میلیون نفر دیگر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

از سوی دیگر رسانه‌های روسیه گزارش کردند که هفت نفر از جمله یک زن باردار و یک کودک امروز پنجشنبه در حمله گلوله‌باران نیروهای مسلح اوکراین به روستایی در مرز روسیه با اوکراین زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه هم هشدار داده است تا زمانی که حملات اوکراین به اهدافی در خاک روسیه متوقف نشود، مسکو احتمالاً اقدامات نظامی در اوکراین را تشدید می‌کند و حتی امکان دارد، اتاق‌های فکر و تصمیم‌گیری در کی‌یف را هدف قرار دهد.

 

واکنش‌های ضد و نقیض آمریکایی‌ها به اظهارات بایدن

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه در یک نشست خبری گفت کاخ سفید بر این باور است که اظهارات بایدن در مورد نسل‌کشی در اوکراین فقط نظرات شخصی او هستند و نمی‌تواند به چشم‌انداز مذاکرات صلح آسیب برساند و بر موضع آمریکا در مورد حل‌وفصل بحران هم تاثیری نمی‌گذارد.

واکنش‌های ضد و نقیض آمریکایی‌ها به اظهارات بایدن تا آمار سازمان ملل درباره تلفات اوکراین

ساکی با بیان اینکه دولت آمریکا همیشه از مقامات اوکراین در مذاکره حمایت خواهد کرد، اظهار داشت:‌ ممکن است سال‌ها طول بکشد تا جامعه جهانی به نظر حقوقی بتواند آنچه در اوکراین در حال وقوع است با مفهوم نسل‌کشی مطابقت بدهد.

این در حالی است که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا سالیوان با تایید ادعاهای بایدن گفت: رئیس جمهور ارزیابی کرده است که روسیه و ولادیمیر پوتین مصمم به پاک کردن هویت اوکراینی و هویت مستقل آن هستند.

واکنش‌های ضد و نقیض آمریکایی‌ها به اظهارات بایدن تا آمار سازمان ملل درباره تلفات اوکراین

سالیوان در عین حال  با اشاره به اینکه این نظر شخصی رییس جمهور آمریکا است گفت که در وزارت خارجه آمریکا برای تعیین این امر که نسل کشی اتفاق افتاده است یا خیر یک روند قانونی وجود دارد که معمولا مدت زمان زیادی نیاز دارد.

وی ادامه داد که جنگ در  اوکراین احتمالا طولانی خواهد شد و برای ماه‌ها و حتی طولانی‌تر از آن ادامه خواهد داشت.

ترکیه: دیدار قریب الوقوع پوتین و زلنسکی محتمل است

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه  امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه ان تی وی از احتمال دیدار قریب الوقوع ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی رؤسای جمهور روسیه و اوکراین خبر داد.

واکنش‌های ضد و نقیض آمریکایی‌ها به اظهارات بایدن تا آمار سازمان ملل درباره تلفات اوکراین

وی در پاسخ به سؤالی درباره سناریویی که اوکراین و همپیمانان غربی این کشور در خصوص قتل عام غیرنظامیان در بوچا در منطقه کی‌یف به دست نیروهای روس راه انداخته‌اند اشاره کرد و گفت: آنچه در بوچا رخ داد، تأثیر منفی بر مذاکرات داشت.  هرچه این مشکل طولانی‌تر شود، رسیدن به راه حل دشوارتر خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه  برقراری آتش بس را هم محتمل خواند و گفت: ترکیه تمام تلاش‌ خود را برای نشست رهبران دو کشور اوکراین و روسیه به کار می‌گیرد. مذاکرات بین هیأت‌های ما ادامه دارد.

 وی در ارتباط با سؤالی در خصوص احتمال دیدار پوتین و زلنسکی در ترکیه گفت: مذاکرات فشرده‌ای بین دو هیأت وجود دارد و برگزاری این نشست به رضایت پوتین بستگی دارد.

تل‌آویو: راهکار دیپلماتیک قریب الوقوع برای جنگ وجود ندارد

میشل هرزاگ، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفته که از نظر او برای جنگ در اوکراین در آینده نزدیک راهکار دیپلماتیک وجود ندارد. 

واکنش‌های ضد و نقیض آمریکایی‌ها به اظهارات بایدن تا آمار سازمان ملل درباره تلفات اوکراین

هرزاگ گفت: علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیکمان، من برای جنگ در اوکراین در آینده نزدیک راهکار دیپلماتیک نمی‌بیینم.» این مقام رژیم صهیونیستی مدعی شده که تل‌آویو از زمان آغاز جنگ، مواضع روشنی علیه حمله روسیه اتخاذ کرده است.

راشاتودی در ادامه افزود که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، روسیه خواستار آن شد که اوکراین رسماً خود را یک کشور بی طرف اعلام کند که هرگز به بلوک نظامی ناتو به رهبری ایالات متحده نخواهد پیوست.

از طرف دیگر، کی یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی دلیل بوده است و ادعاهایی مبنی بر آن که اوکراین قصد دارد این دو جمهوری را با زور بازپس گیرد، رد کرده است.

به گزارش راشاتودی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه با دادن هشدار اعلام کرد؛ روسیه  کاروان‌های تحویل تسلیحات نظامی از سوی کشورهای عضو ناتو به اوکراین را به محض ورود به خاک اوکراین به عنوان اهداف مشروع نظامی قلمداد و مورد  هدف قرار خواهد داد.

واکنش‌های ضد و نقیض آمریکایی‌ها به اظهارات بایدن تا آمار سازمان ملل درباره تلفات اوکراین

خبرگزاری اینترفاکس هم بامداد امروز پنجشنبه خبر داد وزارت خارجه روسیه قصد دارد تحریم‌هایی را علیه ۳۹۸ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و ۸۷ سناتور کانادایی اعمال کند و علیه سایر افراد نیز اقدام خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام
captcha