واکنش حماس و جنبش جهاد اسلامی به جنایات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی
کد خبر: 4049613
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

واکنش حماس و جنبش جهاد اسلامی به جنایات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی

در پی جنایات امروز صهیونیست‌ها در مجروح کردن ده‌ها فلسطینی در مسجدالاقصی، جنبش حماس و جهاد اسلامی با محکوم کردن این حوادث، تأکید کردند عواقب این جنایات بر عهده رژیم صهیونیستی است.

واکنش حماس و جنبش جهاد اسلامی به جنایات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز جمعه اعلام کرد که حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی جنایتی است که اشغالگران مسئولیت عواقب آن را بر عهده دارند.

این جنبش در بیانیه‌ای تصریح کرد که حمله به نمازگزاران تلاش نافرجام اشغالگران برای تخلیه مسجدالاقصی با هدف هتک حرمت از سوی شهرک نشینان تروریست بوده است.

این جنبش افزود: دشمن درمی‌یابد که این آتشی که افروخته است به سوی خودش باز می‌گردد و او را می‌سوزاند.

جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد که اگر اشغالگران جنایات خود را در مسجدالاقصی متوقف نکنند رویارویی نزدیک‌تر و دشوارتر از آنچه فکر می‌کنند خواهد بود.

همچنین صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که هرگونه تعدی اسرائیل به مسجدالاقصی موجب وخامت اوضاع در کل منطقه خواهد شد.

وی گفت: ملت فلسطین هر لحظه برای رویارویی و مقابله با اشغالگران اسرائیلی آماده است و فلسطینیان وارد موج جدیدی از عملیات‌های مقاومتی به منظور بیرون راندن اشغالگران از کرانه باختری و قدس خواهند شد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: ما فریب وعده‌های دشمن را نمی‌خوریم و به قدرت و آمادگی ملت برای دفاع از مسجدالاقصی با تمامی داشته‌های خود ایمان داریم.

صالح العاروری تاکید کرد که ملت فلسطین وارد مرحله خیزش سراسری و فراگیر علیه دشمن در کرانه باختری، قدس، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و حتی خارج از فلسطین شده و غزه در این مرحله جایگاهی استراتژیک دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز جمعه پس از نماز صبح به صحن مسجدالاقصی یورش برد که با واکنش فلسطینیان حاضر در مسجد همراه شد. در پی ایجاد درگیری‌ میان نمازگزاران حاضر در مسجدالاقصی و نظامیان صهیونیست ۱۵۲ فلسطینی مجروح شدند.

هلال احمر بیت‌المقدس نیز با اشاره به اینکه نیروهای اشغالگر مانع کار نیروهای امدادی هستند، از افزایش مجروحان در مسجدالاقصی و انتقال آنان به بیمارستان‌ها خبر داد.

انتهای پیام
captcha