تجلیل از «محمدرضا جاهدی‌نیا» در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن + عکس
کد خبر: 4049921
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
با حضور رئیس مجلس و وزرای ارشاد و آموزش و پرورش انجام گرفت؛

تجلیل از «محمدرضا جاهدی‌نیا» در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن + عکس

طی مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از محمدرضا جاهدی‌نیا، نماینده ایران در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با حضور رئیس مجلس، وزیران آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

محمدرضا جاهدی‌نیابه گزارش خبرنگار ایکنا، طی مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و فعالان حوزه قرآن و عترت از محمدرضا جاهدی‌نیا، حافظ کل قرآن و نماینده ایران در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، تجلیل شد.

جاهدی‌نیا در این مراسم هدیه یک میلیارد و دویست میلیون ریالی را از سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی مسابقات قرآن کشور و همچنین هدیه‌ای ویژه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن دریافت کرد.

محمدرضا جاهدی‌نیا، شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان است که در مرحله فینال این دوره از مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه، در اتفاق عجیب و بی‌سابقه‌ای با اقرار خود، رتبه اولی مسابقات قرآن را از دست داد و حتی جزو سه نفر رتبه نخست نیز قرار نگرفت. این دوره از مسابقات بین‌‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیر حضوری و دریافت آثار شرکت‌کنندگان برگزار شد. فیلم اجرای جاهدی‌نیا به هنگام پخش برای هیئت داوران، دارای اشکالی بوده است که جاهدی‌نیا با ابراز آن از آن رتبه باز ماند، اما تحسین همگان را به دلیل این کار اخلاقی برانگیخت.

محمدرضا جاهدی‌نیا

جاهدی‌نیا متولد سال ۱۳۷۳ از استان خراسان رضوی، شهرستان سبزوار است. این حافظ کل قرآن، مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن دارد و هم اینک به عنوان معلم در آموزش و پرورش مشغول خدمت است.


بیشتر بخوانید: 


جاهدی‌نیا از سن پنج‌سالگی فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرده و بیش از 20 سال است که در این حوزه فعالیت دارد. از جمله رتبه‌هایی که این حافظ کل قرآن کسب کرده است می‌توان به رتبه اول مسابقات دانش‌آموزی، رتبه اول مسابقات نیروهای مسلح و رتبه اول مسابقات اوقاف که سال قبل به دست آورد اشاره کرد. وی در حال حاضر معلم قرآن آموزش و پرورش خوشاب است.

یادآوری می‌شود، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 27 فروردین به مدت دو هفته در مصلای تهران پذیرای علاقه‌مندان به کلام وحی خواهد بود. این نمایشگاه در ۴۵ بخش و ۴۰ هزار مترمربع وسعت هر شب از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ میزان شهروندان است.

همچنین به موازات نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی قرآن کریم نیز به نشانی iqfa.ir برپا شده است.

انتهای پیام
captcha