شیخ الازهر: اخلاق قرآنی نیامند وضع قانون است
کد خبر: 4050099
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

شیخ الازهر: اخلاق قرآنی نیامند وضع قانون است

شیخ الازهر در اظهاراتی تلویزیونی از لزوم تدوین قانونی گفت که مردم را به مراعات اخلاق شریفی که در قرآن کریم بر آن تأکید شده است، وا دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، احمد الطیب، شیخ الازهر طی نطقی در برنامه الامام الطیب که از شبکه الحیات مصر پخش می‌شود، گفت: قرآن کریم حامل اوامر و نواهی الهی است، اما به قانونی نیاز داریم که مردم را به اخلاق شریفی که در قرآن آمده است، ملزم کند تا اگر از حد و حدودی که در تعامل با دیگران عبور کردند، آنها را تأدیب کند.

وی ادامه داد: متأسفانه هستند کسانی که اخبار جعل می‌کنند... به قول معروف اگر کار خوبی ببینند، پنهان می‌کنند... و اگر بدی ببینند، پخش می‌کنند و اگر چیز بدی ندیدند، آن را ساخته و پرداخته می‌کنند... این واقعیت است.

شیخ الازهر گفت: اینکه انسان درباره خود دروغ می‌شنود و نمی‌تواند در مقابل فرزندان، خانواده و همسرش از خود دفاع کند باید برای این پدیده قانون بازدارنده وضع شود در حالی که خداوند متعال امر به پوشاندن و پنهان کردن می‌دهد بنابراین اگر مسلمان بدی دید باید آن را بپوشاند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) از عیب‌جویی از مردم نهی کرده است و در حدیثی می‌فرماید: لغزش‌هاى مسلمانان را نجوييد كه هر كس لغزش‌هاى برادرش را پى جويد خداوند لغزش‌هاى او را پيگيرى مى‌كند و هر كه را كه خداوند عيب‌جويى كند رسوايش مى‌سازد هر چند در اندرون خانه خود باشد.

شیخ الازهر تصریح کرد: کسی که در جستجوی لغزش‌های برادرش باشد، بی‌تردید خداوند او را رسوا می‌کند و کسی که چنین کاری را انجام دهد باید توبه و از کسی که در حق او بدی کرده طلب بخشش کند.

انتهای پیام
captcha