از اهدای قلک‌های کودکانه تا کمک ۳۰۰ میلیونی از مدینه
کد خبر: 4050299
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

از اهدای قلک‌های کودکانه تا کمک ۳۰۰ میلیونی از مدینه

جشن گلریزان کردستان امسال میزبان کودکانی بود که با اهدای قلک‌های پس‌انداز خود نشان دادند که بزرگی و مردانگی به سن نیست و با دست‌های کوچک خود دست‌‌گیر نیازمندان شدند.

 اهدای قلک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

به گزارش ایکنا از کردستان، جشن گلریزان خیرین کردستانی پس از دو سال وقفه در برگزاری حضوری این مراسم شامگاه شب گذشته، 28 فروردین‌ماه میزبان انسان‌های بزرگی بود که در سایه انسانیت و انسان‌دوستی آزادی و رهایی را میهمان خانواده‌هایی کردند که سال‌ها غم زندان نای نفس کشیدن را از آنان گرفته بود.

آری امشب در ماه میهمانی خدا خیرین کردستانی از کودکان قلک به دست تا پیرمردان و پیرزنان روزه‌دار لبخند را میهمانی لب‌های کودکانی کردند که سال‌ها غم دوری از پدر یا مادر و گَرد تنهایی، رنگ از رخسارشان ربوده بود. بین میهمانان جشن میهمانی خدا مادر و دختری را دیدم که از اول مراسم تا آخر مراسم اشک از چشم‌هایشان پاک نشد و لحظه‌ای هم نتوانستند خود را آرام کنند من هم که خبرنگار و حس کنجکاوی‌ام بیشتر و بیشتر تحریک می‌شد از این دختر جوان در مورد دلیل بی‌تابی اش پرسیدیم چراکه فکر می‌کردم شاید کسی از عزیزانش در حبس باشد اما وقتی سخنانش را شنیدیم تازه فهمیدیم که این مادر و دختر نیز از خیران بودند.

در هیاهوی اهدای کمک‌های خیرین مجری برنامه از دریایی گفت که زییایی رنگ آبی‌اش دیگر هیچ خاطره زیبایی را یادآور نمی‌شد چراکه دریا با ساحلش زیباست و دریای قصه ما سال‌ها دور از ساحلی بود که در کنارش آرامش بگیرد. آری بدهی مالی مادر سال‌ها فرزند را بی‌یار و همدم و از نعمت مهر مادری محروم کرده بود و امروز جشن گلریزان نویدی برای آزادی مادرش بود.

بین ارقامی که از سوی خیرین اهدا می‌شد و این ارقام توسط مجری برنامه برای شرکت‌کنندگان قرائت می‌شد کمک‌های بهنام محمدی خیر سنندجی که در خارج از کشور زندگی می‌کند و امشب در مدینه منوره و میهمان خوان کرم پیامبر اکرم(ص) بود، توجه همگان را جلب کرد چراکه این خیر همچون سال‌های گذشته بار دیگر با کمک 300 میلیون تومانی خود جان تازه‌ای را به خانواده زندانیان بخشید.

در این میان هنرمندان کردستانی در کنار اقدامات اساسی که برای صلح و سازش و رهایی زندانیان از چوبه دار می‌کشیدند امشب نیز همچون همیشه صحنه را خالی نکردند و فردین صادق ایوبی با اهدای تابلوهای نقاشی خود گامی اساسی در راستای آزادی زندانیان برداشتند و شهردار سنندج با خرید یکی از این تابلوها به ارزش 20 میلیون تومان و اهدای دوباره تابلو برای آزادی زندانیان این اقدام هنرمند سنندجی را ارج نهاد.

در ادامه این مراسم استاندار کردستان با کمک 110 میلیون تومانی خود مشوقی برای ایجاد انگیزه و انرژی دوباره بین خیرین برای افزایش کمک‌ها شد.

در این مراسم بیشتر ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان حاضر در مراسم کمک‌های خود را به جشن گلریزان اهدا کردند.

انتهای پیام
captcha