جشن تکلیف نوگلان طهورایی در دزفول برگزار شد + عکس
کد خبر: 4050367
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

جشن تکلیف نوگلان طهورایی در دزفول برگزار شد + عکس

جشن تکلیف نوگلان طهورایی مقارن با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مسجد شهدای کربلا برای ۱۴ نفر از غنچه‌های باغ مسجد برگزار شد.

جشن تکلیف نو گلان طهورایی در دزفول برگزار شدحجت‌الاسلام مصطفی محجوب، امام جماعت مسجد شهدای کربلای دزفول در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه جشن تکلیف نو گلان طهورایی در دزفول برگزار شد، گفت: کانون‌های قرآن طهورایی مسجد شهدای کربلا و هیئت روضه الزهرا(س) مدتی است که در این مسجد شروع به کار کرده و دختران ۵ تا ۱۸ سال را در ۵ گروه و مقطع سنی پوشش می‌دهد.
 
وی گفت: هدف این مجموعه از تشکیل کانون‌های طهورایی که به سرپرستی حجت الاسلام محمد وحیدنیا ایجاد شده، تربیت نیروهای مؤمن، متعهد و انقلابی است که برای تحقق این هدف، برنامه‌های محتوایی، فرهنگی و تفریحی شاد و متنوعی را تدارک می‌بیند. 
 
محجوب گفت: با توجه به اینکه سن تکلیف سرآغاز بندگی برای هر شخص محسوب می‌شود، این مجموعه برای این فصل زندگی نوگلان طهورایی، برنامه دارد تا این نقطه عطف زندگی را با برنامه‌ای پرمحتوا و شاد در خاطر آن‌ها ماندگار کند.
 
امام جماعت مسجد شهدای کربلا افزود: برنامه جشن تکلیف نوگلان طهورایی مقارن با میلاد کریم امام حسن مجتبی(ع) در مسجد شهدای کربلا برای ۱۴ نفر از این نوگلان برگزار شد.
 
وی اظهار کرد: مربیان و فعالان فرهنگی این مجموعه از ساعت‌ها قبل از مراسم ضمن حضور در مسجد و آذین‌بندی مسجد به آرایه‌های جشن و سرور، محیط دلپذیری را برای اجرای جشن عبادت این نوگلان فراهم کردند. سجاده‌های نماز، هدایا، اجرای نمایش و دکلمه، اجرای نمایشی عمو سید و عروسک، حضور اولیا و مسئولان مسجد و هیئت در محفل جشن عبادت همه و همه فضایی سرشار از عشق و امید را برای برگزاری این آیین مقدس تداعی می‌کرد. 
 
محجوب گفت: در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن توسط دو نفر از نونهالان طهورایی حجت‌الاسلام سید محمد صادقی، متخصص تربیتی کودک و نوجوان به اجرای برنامه پرداخت نکاتی را که یک مکلف باید بداند و رعایت کند، برای دختران بیان کرد. در فواصل این برنامه، اجرای دکلمه، نمایش و همخوانی دیگر دختران طهورایی موجب نشاط بیشتر این برنامه شد.
 
 
انتهای پیام
captcha