تفتان، قطب تولید عرقیات گیاهان دارویی می‌شود
کد خبر: 4050450
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

تفتان، قطب تولید عرقیات گیاهان دارویی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان گفت: وجود گیاهان مرتعی منحصر به فرد دارویی و با کیفیت در راستای تغییر الگوی کشت باعث شده در آینده‌ای نه چندان دور قطب تولید گیاهان دارویی و عرقیات گیاهان دارویی استان سیستان و بلوچستان شود.

تولید عرقیات گیاهان دارویی به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان، گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۳۰ هکتار گل محمدی و ۱۰۰ هکتار گیاهان دارویی در سطح شهرستان کشت شده است.

وی بیان کرد: با حمایت سازمان‌ جهاد کشاورزی استان، نهال و بذر به‌صورت کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

فضل‌الله کردی تصریح کرد: وجود گیاهان مرتعی منحصر به فرد دارویی و با کیفیت از قبیل درمنه، کلپره، زیره وحشی، پونه، بومادران، کاسنی، خار شتر، شیرین بیان وهمچنین بواسطه اقلیم آب و هوایی خاص و خاک حاصلخیز این شهرستان در کنار کشت گیاهان داروئی زعفران، رازیانه، آویشن باغی، نعناع بابونه، زیره سبز، گل محمدی و... در راستای تغییر الگوی کشت باعث شده در آینده ای نه چندان دور قطب تولید گیاهان داروئی و عرقیات گیاهان دارویی استان سیستان و بلوچستان شود.

این مسئول از راه اندازی دو کارگاه عرق‌گیری و گلاب‌گیری با همکاری و آموزش‌های تخصصی مرکز فنی و حرفه‌ای خبر داد و تصریح کرد: اسانس گلاب تولیدی شهرستان با درصد خلوص بالای ۹۰ درصد جزو محصولات با ارزش و پرطرفدار است.

فضل الله کردی اظهار امیدواری کرد: روند توسعه کشت گیاهان دارویی و احداث کارگاه‌های عرق‌گیری و گلاب‌گیری کماکان ادامه خواهد داشت و محصولات تولیدی با برند بومی در بازارهای استان و خارج از استان عرضه می‌شود.

انتهای پیام
captcha