مراسم روز قدس در پاکستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4051097
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

مراسم روز قدس در پاکستان برگزار می‌شود

رئیس سابق سازمان امامیه پاکستان در دیدار با وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور از برگزاری مراسم باشکوه روز قدس در این کشور خبر داد.

مراسم روز قدس در پاکستان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا؛ لعل مهدی، از فعالان اجتماعی و رئیس سابق سازمان امامیه پاکستان در دیدار با جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور گفت: پاکستان همیشه به آمریکا اعتماد کرد و هر بار از این کشور فریب خورد ولی اکنون در مقابل استعمار جهانی ایستادگی نشان داده و امیدواریم که این بار مردم نیز در مقابل آمریکا قیام کنند.

رئیس سابق سازمان امامیه پاکستان افزود: در جلسه روز گذشته کابینه سازمان امامیه تصمیم گرفته شد که روز قدس را امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار باشکوه‌تر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: احزاب مختلف در پاکستان به مناسبت روز قدس ‌مراسم‌های مختلفی برگزار می‌کنند. در لاهور نیز، گروه‌های مختلف به 3 دسته تقسیم شده و راهپیمایی انجام می‌دهند.

لعل مهدی تصریح کرد: سازمان امامیه، سازمان دانشجویان امامیه و مجلس وحدت مسلمین در خیابان «مال رود»، شورای علمای شیعه و شورای همبستگی ملی (ملی یکجهتی کونسل متعلق به اهل سنت) در مقابل باشگاه مطبوعاتی و تحریک بیداری امت مصطفی(ص) به رهبری علامه سیدجواد نقوی نیز در خیابان «مال رود»، راهپیمایی برگزار می‌کنند. 

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه جعفر روناس با اشاره به تحولات اخیر کشور پاکستان ابراز امیدواری کرد که این تحولات به نفع مردم فرهیخته پاکستان تمام شود و گفت: وضعیت اخیر در پاکستان و جهان جواب خوبی برای کسانی است که برای حل مشکلاتشان به غرب تکیه می‌کنند در صورتی که خیانت غرب به‌ویژه ایالات متحده در عرصه بین‌الملل برای مردم جهان آشکار شده است.

وی در پایان‌ از لعل مهدی برای حضور در نشست روز قدس که 8 اردیبهشت‌ماه سال جاری به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha