سنگ‌های بزرگ پیش‌ پای فعالان قرآنی
کد خبر: 4052122
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

سنگ‌های بزرگ پیش‌ پای فعالان قرآنی

مدیر مؤسسه ترنم وحی ساوجبلاغ گفت: متأسفانه مؤسسات قرآنی به‌دلیل مسائل مالی و عدم کمک کافی خیران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

موسسه قرآنی ترنم وحی

جمیله بوالحسنی، مدیر مؤسسه ترنم وحی ساوجبلاغ در گفت‌‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این مؤسسه از سال ۹۴ شروع به فعالیت کرده است و کلاس‌های قرآنی ویژه کودکان و بزرگسالان در حوزه‌های احکام، روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی و حفظ قرآن کریم برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های رمضانی این مؤسسه گفت: از آغاز ماه مبارک رمضان برنامه جزءخوانی قرآن کریم را آغاز کردیم که این محفل قرآنی تا پایان ماه مبارک ادامه دارد. همچنین در این ایام جلسات تفسیر قرآن کریم با حضور اساتید برجسته با همکاری مؤسسه قرآنی نصر بقیه‌الله‌الاعظم(عج) نیز برگزار می‌شود.

بوالحسنی درباره تهیه و توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی نیز توضیح داد و افزود: در ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی با همکاری خیرین و نیکوکاران برای افراد کم‌برخوردار تهیه می‌شود که البته این کار خداپسندانه علاوه بر ماه رمضان در طول سال نیز ادامه دارد.

مدیر مؤسسه ترنم وحی ساوجبلاغ در ادامه از راه‌اندازی مهد قرآنی در این مؤسسه خبر داد و افزود: این مهد قرآنی در ابتدا 10 نفر عضو می‌پذیرد و کلاس‌های آن با محوریت آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ترویج فعالیت‌های قرآنی مؤسسه در نظر داشتم یک پیش‌دبستانی قرآنی نیز علاوه بر مهد قرآنی تأسیس کنم و با اینکه موفق شدم موافقت اصولی آموزش و پرورش با تأسیس پیش‌دبستانی را گرفتم وقتی به ستاد نوسازی مدارس مراجعه کردم سنگ‌های بزرگی پیش پایم قرار دادند و در نهایت از تأسیس پیش‌دبستانی منصرف شدم.

بوالحسنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات مؤسسات قرآنی برای دریافت تسهیلات اشاره کرد و افزود: هرچند مسئولان ادارات قرآنی برای رفع مشکلات مؤسسات قدم‌های خوبی برداشتند و در این مدت دوره‌ها و نشست‌های مفیدی از سوی اتحادیه قرآن برای حل مشکلات فعالان این حوزه برگزار شد، اما کار اساسی باید از سوی تصمیم‌گیرندگان اصلی گرفته شود.

این مسئول اظهار کرد: متأسفانه مؤسسات قرآنی به‌دلیل مسائل مالی و عدم کمک کافی خیران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که برای توسعه کمی و کیفی این مؤسسات نیاز به همکاری بیشتر نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی و فرهنگ‌‌سازی برای دعوت از خیران جهت کمک‌رسانی به این مؤسسات است.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات فعالان این حوزه وام‌هایی اعطا می‌شود اما مبالغ وام‌ها اغلب بسیار کم و بازپرداختشان هم کوتاه‌مدت است و مؤسساتی که با توجه به شرایط کرونایی و کم‌ شدن قرآن‌آموزان مدت‌های زیادی است که درآمد چندانی نداشته‌اند نمی‌توانند از پس تعهد این وام‌ها برآیند.

انتهای پیام
captcha