برگزاری نشست گرامیداشت اقبال لاهوری در پاکستان
کد خبر: 4052372
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

برگزاری نشست گرامیداشت اقبال لاهوری در پاکستان

نشستی برای ادای احترام به علامه اقبال لاهوری، متفکر و سیاستمدار مشهور پاکستانی در لاهور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی تایمز، شورای علوم انسانی لاهور مراسمی را برای ادای احترام به علامه محمد اقبال در مرکز هنری الحمرا، ترتیب داد. این نشست با همت مشترک الحمرا، سازمان بزم اقبال و اداره ورزش و جوانان لاهور برگزار شد.

 وزیر اطلاعات و فرهنگ پنجاب راجه جهانگیر انور به همراه همسرش در این مراسم حضور داشتند که مورد استقبال ذوالفقار علی زلفی، مدیر اجرایی شورای هنری لاهور، قرار گرفتند.
 راجا جهانگیر انور، وزیر اطلاعات و فرهنگ پنجاب گفت که علامه محمد اقبال، متفکر بزرگ مسلمان بود که شعر، فلسفه، آموزه‌ها و ایدئولوژی او برای حال و آینده مسلمانان سودمند است. وی افزود: شکی نیست که اقبال شعر خود را به‌گونه‌ای با قرآن پیوند داده است که هر سطر در دل و ذهن همه می‌نشیند. اقبال از شعر خود برای بیدار کردن مردم از خواب غفلت و ساختن نسل‌های آینده استفاده کرد.

به گفته وی دولت پنجاب امسال را به عنوان سال اقبال جشن می‌گیرد. در این راستا وزارت اطلاعات و فرهنگ این ایالت برنامه‌های مختلفی را برای ادای احترام به اقبال ترتیب خواهد داد.

ذوالفقار علی زلفی، مدیر اجرایی شورای هنری لاهور گفت که تمام این جشن‌ها ادای احترام ما به جنبش فکری اقبال است. الحمرا در حال آماده‌سازی کاروان بزرگی برای مراسم گرامیداشت اقبال است و در آینده به برگزاری چنین رویدادهایی ادامه خواهد داد تا نسل جوان را با فلسفه و اندیشه اقبال آشنا کند.

در این مراسم برخی هنرمندان پاکستانی اشعاری از اقبال را به صورت قوالی اجرا کردند. 

انتهای پیام
captcha