فعالیت مؤسسه بینات کلام نور شاهرود در ماه رمضان
کد خبر: 4052711
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

فعالیت مؤسسه بینات کلام نور شاهرود در ماه رمضان

مدیرعامل مؤسسه بینات کلام نور با اشاره به برنامه‌های این مؤسسه در ماه رمضان گفت: طرح جهادی آموزش روخوانی و روان‌خوانی را در شهرستان میامی اجرا کردیم که اختتامیه آن بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود.

فاطمه نادعلیفاطمه نادعلی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت بینات کلام نور در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های اجرا شده از سوی این مؤسسه در ماه رمضان، اظهار کرد: برنامه جزء‌خوانی در مساجد را داشتیم که 30 نفر حافظ کل را به مساجد شهید افتخاری، امام جعفر صادق(ع)، حضرت امام خمینی(ع) و ... در شهر شاهرود اعزام کردیم.

وی ادامه داد: کارگاه سبک زندگی قرآنی با همکاری اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان سمنان برگزار شد. مؤسسه حدود چهار شب میزبان کانون ناشنوایان شهرستان شاهرود همراه با ضیافت افطار با حضور رابط راهنما برای انتقال سخنان سخنران مجلس  به ناشنوایان عزیز بود. همچنین شب احیای بیست و سوم نیز با حضور فرماندار، امام‌جمعه شهر، مسئول کانون ناشنوایان و متولی موقوفه منبرخانه حضرت علی(ع) و بیت‌الزهرا(س) برگزار شد.

نادعلی اظهار کرد: محل اصلی فعالیتمان موقوفه منبرخانه حضرت علی(ع) است، البته در چند نقطه مختلف شهر فعالیت داریم از جمله در مسجد افتخاری در خیابان فردوسی، در مسجد کاظمیه خیابان فلاح، در میدان شفا روبه‌روی بیمارستان امام حسین(ع) و در مسجد امام خمینی(ره) در شهرک بهارستان و همچنین در شهرک کوثر و شهرک فدک که جزو مناطق محروم شهر محسوب می‌شوند که خانه‌های مسکن مهر آنجاست.

مدیرعامل مؤسسه بینات کلام نور گفت: فاز اول طرح جهادی آموزش روخوانی و روان‌خوانی را در شهرستان میامی و روستاهای اطرافش که جزء 31 شهرستان محروم کشور است و محروم‌ترینشان روستای طلویین است که ما این طرح را آنجا اجرا کردیم و مرحله اولش به پایان رسیده و اختتامیه آن نیز بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در شب میلاد امام حسن(ع) با حضور مدیران مؤسسات قرآنی شاهرود، بسطام و میامی و تعدادی از فعالان فرهنگی سطح شهر و نمایندگان شورای شهر و سازمان تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد و اتحادیه قرآنی استان و برخی از دستگاه‌های اجرایی مراسم افطاری به همراه سخنرانی برگزار شد. در روز میلاد، میزبان سحرخیزان کوچک بودیم، افرادی که برای بار اول روزه می‌گرفتند و از خانواده‌های نیازمند بودند، حدود 50 نفر را به همراه مربیانشان میزبانی کردیم. کارگروه تخصصی کودک را نیز آنجا مستقر کردیم و محتوای سوره حمد را در روز میلاد همراه با ضیافت افطار و انجام برنامه‌های متنوع و اهدای هدایا از طرف مؤسسه در همین روز انجام دادیم. روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته، میزبان 120 دختر دانش‌آموزی هستیم که در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند، یک شب نیز میزبان حضور قاریان و حافظان همراه خانواده‌هایشان بودیم.

یادآوری می‌شود، شعبه اصلی این مؤسسه در شاهرود، میدان شفا، قطعه 7 و شعبه دوم نیز در شاهرود، خیابان 15 خرداد، 15 خرداد یازدهم، روبه‌‌روی نانوایی، منبر خانه حضرت علی(ع) و بیت‌الزهرا(س) واقع شده است.

انتهای پیام
captcha