کنفرانس «همبستگی با فلسطین» در پاکستان برگزار شد
کد خبر: 4052761
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
در آستانه روز قدس؛

کنفرانس «همبستگی با فلسطین» در پاکستان برگزار شد

کنفرانس «همبستگی با فلسطین» به همت بنیاد فلسطین و با حضور رهبران احزاب مختلف سیاسی و مذهبی پاکستان در باشگاه رسانه‌های کویته (Quetta Press Club) برگزار شد.

کنفرانس «همبستگی با فلسطین» در پاکستان برگزار شدبه گزارش ایکنا؛ علامه مقصود علی دومکی، سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنرانی خود در این کنفرانس با بیان اینکه امپریالیسم غربی دشمن بشریت است، گفت: سفارتخانه‌های پاکستان در کشورهای مختلف باید در قبال آزادی فلسطین موضع صریح داشته باشند.

وی افزود: ما باید اذهان افکار عمومی بین‌المللی را در مورد فلسطین و کشمیر روشن کنیم. مسئله فلسطین، مسئله ظالم و مظلوم است. در هر جای دنیا ظلمی صورت بگیرد، باید صدایمان را در مخالفت با آن بلند کنیم.

سیدرضا اخلاقی، رهبر تحریک اسلامی بلوچستان بیان کرد: همه احزاب سیاسی و مذهبی کشور در موضوع فلسطین متحد هستند. اسرائیل برای تضعیف ملت اسلامی همواره توطئه می‌کند. بعد از جنگ جهانی دوم، با دسیسه و توطئه، اسرائیل را در منطقه مسلط کردند.

در ادامه مولانا عبدالحق هاشمی، امیر جماعت اسلامی ایالت بلوچستان در این کنفرانس، گفت: بدترین نقض حقوق بشر در کشمیر و فلسطین در حال وقوع است. قائد اعظم محمد علی جناح، بنیانگذار پاکستان، اسرائیل را پسر نامشروع آمریکا و انگلیس خوانده بود. دولتمردان ما رؤیای به رسمیت شناختن اسرائیل را نداشته باشند، چون مردم پاکستان هرگز این دولت اشغالگر را نمی‌پذیرند.

میر مهیم خان بلوچ سناتور سابق، عبدالوحید بلوچ و مبارک علی هزاره، از اعضای حزب ملی بلوچستان، حاجی طاهر نظری، عضو اتحادیه بازرگانان بلوچستان، جمیل احمد کرد، رئیس بنیاد الخدمت بلوچستان و عبدالهادی کاکر رئیس حزب سبز پاکستان که در این کنفرانس حضور داشتند، مبارزه برای آرمان فلسطین را مهمترین نیاز زمان دانستند.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معراج خان کاکر، رئیس جوانان میهن پرست پاکستان در سخنانی، بیان کرد: مسلمانان در سراسر جهان باید علیه اسرائیل برای آزادی فلسطین با یکدیگر همکاری کنند.

قرائت قطعنامه پایانی

علامه مقصود علی دومکی در پایان کنفرانس همبستگی فلسطین، قطعنامه مشترکی ارائه کرد که براساس آن، سرزمین فلسطین مربوط به فلسطینی‌هاست، اسرائیل کشور نامشروع و غاصب صهیونیست‌هاست که در خاک فلسطین تأسیس شده است.

در این قطعنامه آمده است که سازش عرب‌ها با اسرائیلی‌ها به سرپرستی آمریکا که به نام «پیمان ابراهیمی» یاد می‌شود، زهری کشنده برای جهان عرب خواهد بود. روابط دوستانه اسرائیل با جهان عرب نه تنها خیانت به فلسطین بلکه به کل امت اسلامی خیانت است.

دولت پاکستان باید راهبردی برای ریشه کن کردن عناصر لابی صهیونیستی در این کشور تدوین کند. محاصره نوار غزه باید به شکل فوری پایان یابد. بی‌تفاوتی جامعه جهانی در مسائله فلسطین و کشمیر و همچنین در قبال بحران یمن، افغانستان، عراق، لیبی و جاهای دیگر، باعث تشویق قدرت‌های استعمارگر می‌شود.

سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی نتوانسته‌اند راه حلی عادلانه برای مسائلی مانند فلسطین و کشمیر پیدا کنند.

در پایان این قطعنامه از دولت پاکستان درخواست شد که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به طور رسمی به عنوان روز قدس در سراسر کشور گرامی داشته شود.

انتهای پیام
captcha