وبینار «رمضان، تقریب مذاهب و همگرایی دینی» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4052766
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

وبینار «رمضان، تقریب مذاهب و همگرایی دینی» در کردستان برگزار شد

وبینار «رمضان، تقریب مذاهب و همگرایی دینی» به همت دانشگاه پیام نور سنندج و با حضور ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری امروز، ششم اردیبهشت ماه در کردستان برگزار شد.

وبینار «رمضان، تقریب مذاهب و همگرایی دینی» در کردستان برگزار شد

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر یعقوب احمدی، رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان امروز، ششم اردیبهشت‌ماه در وبینار «رمضان، تقریب مذاهب و همگرایی دینی» با اشاره به اینکه رمضان ماه وحدت و همبستگی بیشتر بین مسلمانان است، اظهار کرد: در این ماه پرخیر و برکت اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی در مساجد و تکایا گردهم می‌آیند و به عبادت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه روزه یکی از فرائض دین مبین اسلام و مشترک بین مسلمانان با مذاهب مختلف بوده و همین عامل اصلی ایجاد وحدت و همدلی است، افزود: رمضان ماه خودسازی انسان است چراکه در این ایام مبارک مسلمانان می توانند ارتباط نزدیک‌تری با پروردگار خویش برقرار کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با اعلام اینکه هر منطقه و استانی در ماه پرخیر و برکت رمضان آیین‌های خاص خود را دارند، بیان کرد: همه ما باید حافظ آیین‌های مذهبی منطقه خود باشیم و همواره در برنامه‌های مختلف به آن بپردازیم.

وی یادآور شد: در این ایام مبارک مردم سنی و شیعه استان کردستان در محافل جزء‌خوانی قرآن کریم، افطاری‌ها و شب‌های قدر در کنار هم به ذکر و یاد خداوند متعال می‌پردازند و این خود جشن وحدت و انسجام است.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این وبینار با اشاره به اینکه زبان، چشم، گوش هر مسلمانی در این ماه باید به نوعی روزه باشد، اظهار کرد: براساس روایات و احادیث خداوند متعال به همه روزه‌داران اجر و پاداشی بزرگ عطا می‌کند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «رمضان ماهی است که خداوند در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را پاک و برکت و رحمت را بر همگان نازل می کند».

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در این ایام مبارک اطعام نیازمندان و فقرا یکی از موارد مهمی است که می طلبد همه مسلمانان در حد توان خود در این کار خیر شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha