برخی آرامش خود را در ریاست‌طلبی جستجو می‌کنند
کد خبر: 4052958
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

برخی آرامش خود را در ریاست‌طلبی جستجو می‌کنند

دسته‌ای از مردم راحتی و آرامش خود را در ریاست‌طلبی و دست یافتن به پست‌ها و مقام‌های دنیوی جستجو می‌کنند غافل از اینکه اگر پست و مقام آرام‌بخش و راحتی‌آفرین بود باید هرکس که به پست و مقامی می‌رسید از هرگونه دغدغه و ناآرامی رهایی می‌یافت.

ریاست‌طلبی

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، کارشناس ارشد علوم و معارف قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اینکه دسته‌ای از مردم راحتی و آرامش خود را در ریاست‌طلبی و دست یافتن به پست‌ها و مقام‌های دنیوی جستجو می‌کنند، اظهار کرد: اگر پست و مقام آرامش‌بخش و راحتی‌آفرین بود باید هرکسی که به پست و مقام می‌رسید از هرگونه دغدغه و اضطراب و ناآرامی رهایی می‌یافت.

وی افزود: بسیاری از کسانی که دارای پست و مقامی هستند چنان از دغدغه و اضطراب و ناآرامی رنج می‌برند که بازهم به دنبال گمشده خود هستند. دنیایی که ما مشاهده می‌کنیم مملو از رؤسا و صاحب منصبان مضطرب و نگران است.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: اگر ارزش پست و مقام و ریاست را حتی با چیز‌هایی به ظاهر کم اهمیت مقایسه کنیم به بی‌ارزشی پست و مقام پی خواهیم برد.

کارشناس ارشد علوم و معارف قرآنی گفت: ریاست‌طلبی در روایات اهل‌بیت(ع) نیز نکهوش شده مگر کسی برای رضای خدا و براساس توانایی خود و برای خدمت به مردم بر منصبی تکیه زده باشد و مسئولیتی را بپذیرد.

وی با اشاره به آیه ۸۳ سوره قصص «تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ؛ این سرای آخرت را (تنها) برای کسانی قرارمی‌دهیم که اراده برتری‌جویی در زمین و فساد را ندارند؛ و عاقبت نیک برای پرهیزگاران است»، گفت: بنابراین ریاست‌طلبی نه تنها انسان را از اضطراب و دغدغه نجات نمی‌دهد بلکه ارزش دلبستگی ندارد.

حجت‌الاسلام محمدی در پایان با بیان اینکه منشأ تمام خصلت‌های زشت غفلت از بُعد معنوی انسان و تمایل او به دنیا و مظاهر آن است، اظهار کرد: اصولاً دست‌یابی به هر پست و مقامی حرص فرد ریاست‌طلب را بیشتر می‌کند و این امر موجب می‌شود تا از هستی ساقط شود و به تعبیر امام صادق(ع) «هرکس ریاست طلبد، هلاک شود».

انتهای پیام
captcha