اسلام‌زدایی، توطئه رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس/ پیشرفت روزافزون مقاومت فلسطین
کد خبر: 4053095
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
در سومین کنگره بین‌المللی قدس شریف مطرح شد:

اسلام‌زدایی، توطئه رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس/ پیشرفت روزافزون مقاومت فلسطین

سخنرانان در سومین کنگره بین‌المللی قدس شریف اعلام کردند زدودن مظاهر اسلامی از بیت‌المقدس، توطئه شوم صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی این سرزمین مقدس اسلامی است. آنها همچنین بر پیشرفت روزافزون توان نظامی و معنوی مقاومت و افول رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا، سومین کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور تنی چند از شخصیت‌های برجسته کشوری و بین‌المللی، به همت معاونت امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با مشارکت دستگاه‌های مختلف، چهارشنبه، هفتم اردیبهشت از ساعت ۱۶ در محل لانه جاسوسی برگزار شد.

در این کنگره آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، خلیل الحیه، از رهبران جنبش حماس، حجت‌الاسلام و المسلمین دقاق از علمای بحرین، آیت‌الله اختری، رئیس کمیته حمایت از مردم فلسطین و نمایندگان اقلیت‌های کلیمیان و ارامنه به ایراد سخن پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع در این کنگره اظهار داشت: در مسأله فلسطین تجربه تلخ تاریخی را داریم که به شکست شش روزه مصر و اردن و سوریه از اسرائیل باز می گردد و نباید تجربه این شکست را فراموش کنیم.

وی ادامه داد: این شکست در زمان جمال عبدالناصر اتفاق افتاد؛ حال آنکه که مصر دارای تجهیزات نظامی خوبی بود و برایش مسلم بود اسرائیل را زیر و زبر می کند؛ اما اسرائیل نقطه ضعف و قوت جهان اسلام را فهمیده بود. جمال عبدالناصر پیاده نظام خود را وارد صحرای سینا کرد ولی حمله نکرد، این کار باعث شد اسرائیل به یکباره از سوراخی در دریا تمام هواپیماهای خود را بلند کرد و تمام زیر ساخت های نظامی مصر را ظرف دو ساعت نابود کرد و عملا ارتش مصر زمین گیر شد چون با تدبیر عمل نکرد؛ اسرائیل ظرف شش روز توانست بخش‌های زیادی را اشغال کند.

شهریاری گفت: تجربه شیرینی هم مقابل ما است و آن مقاومت است.که اگر محکم بایستیم جواب می‌گیریم و پیروزی را می بینیم؛ امروز اسرائیل به شدت در انزوا قرار گرفته است و برنامه ریزی توسعه خود را از دست داده و بسیاری از برنامه های پنهان خود را آشکار می کند، از جمله اینکه یارهای پنهان خود از کشورهای عربی را آشکار کرد و این به معنای شکست رژیم صهیونیستی است. امروز رژیم صهیونیستی جرات ندارد گلوله ای به طرفی بفرستد چون از واکنش های آن می‌ترسد.

وی تأکید کرد: ما در همین حال باید مراقبت کنیم و آگاهی کامل نسبت به دشمن داشته باشیم. ما در سه ساحت با رژیم صهیونیستی مواجه هستیم؛ رسانه، تبلیغات و دیپلماتیک که باید بتوانیم راه حلی برای آن ارائه دهیم و همیشه آماده باشیم، چرا که اگر دشمن را دست کم بگیریم او از پای نمی نشیند و پیوسته آماده و آگاه است.

اسلام‌زدایی، توطئه رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس/ پیشرفت روزافزون مقاومت فلسطین


 شهریاری خاطر نشان کرد: مقاومت ما با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری طی چهل روز و اندی سال دشمن را در گوشه ای قرار داد، اما با عین حال که دشمن در ضعیف ترین مرحله خود قرار دارد، در خطرناک ترین مرحله نیز هست. دشمن پیشرفت کرده است و ما هم مقاوم‌تر شده‌ایم؛ موقعیت او خطیرتر شده و ما نیز تقویت شده ایم و امروز موشک نقطه زن داریم.

وی تأکید کرد: دوستان نظامی ما باید آماده تر باشند و تجربه تلخ تاریخی گذشته را نباید تکرار کنیم، در زمینه دیپلماتیک هم باید آماده بود چرا که هر لحظه ممکن است از دشمن اقدام غیر عادی سر بزند. البته ما آغازگر هیج جنگی نخواهیم بود اما اگر به ما حمله شود قطعا دفاع خواهیم کرد و دشمن را تا عمق خاکش دور می کنیم.

شهریاری تأکید کرد: دفاع از مظلوم یک حکم عقلی و شرعی برای ماست و ما حاضریم در همه زمینه ها به مردم فلسطین یاری رسانیم.

وی افزود: تردید نکنید که اگر رژیم صهیونیستی آغازگر جنگی باشد، ما هیفا و تل آویو را با خاک یکسان می کنیم و دستگاه دیپلماسی ما باید در این زمینه آماده باشد؛ نباید تنها به راه‌های زمان صلح فکر کرد، بلکه باید برای زمان جنگ هم راه حل داشته باشیم که بدانیم اگر خطایی از دشمن سر زد چه اطلاعاتی را باید ارائه دهیم. چون دستگاه رسانه ای صهیونیستی ممکن است قضایا را برعکس جلوه دهد.

در این نشست، خلیل الحیه از رهبران جنبش حماس در سخنانی گفت: از طرف مردم بیت المقدس، غزه و کرانه باختری به مردم ایران سلام عرض می‌کنم که دهه‌هاست از ملت فلسطین حمایت کردند. از رهبر عزیز ایران سپاسگزاری می‌کنم و یاد بنیانگذار انقلاب را گرامی می‌دارم. امروز محور سخن ما قدس و مسجد الاقصی است.

مسجد‌الاقصی، کانون مبارزه با اسرائیل

وی افزود: مسجد الاقصی این مکان مبارک که خداوند متعال در قرآن کریم آن را ذکر کرده، قبله نخست مسلمانان و از مقدس‌ترین مکان‌ها در اسلام است. برای همین می‌گوییم مسجد الاقصی محور مقاومت است،

امروز اسرائیل و صهیونیزم جهانی می‌خواهند که تمام توان خود را در این مکان جمع کنند و من  اینجا اعلام می‌کنم که ما به عنوان مسلمان و فلسطینی، اجازه نخواهیم داد صهیونیزم به هدف خود که یهودی‌سازی قدس است دست یابد. اشغالگران می‌خواهند که به درگیری و جنگ در قدس ادامه دهند تا مسلمانان و مسیحیان را از این شهر مقدس حذف کنند.

حذف اسلام و مسیحیت، توطئه صهیونیست‌ها در قدس

امروز حکومت ظالم اشغالگر در قدس چه می‌کند؟ از روزی که فلسطین اشغال شد نام‌های اسلامی و مسیحی مکان‌ها و خیابان‌ها را در بیت المقدس تغییر دادند. حتی قبرستان‌های مسلمانان را هم از بین ‌می‌برند و تبدیل به مکان‌های گردشگری می‌کنند. آنها صراحتا اعلام کردند که قدس، عربی و اسلامی و مسیحی نیست و این تغییر واقعیت‌هاست. آنها از هر روشی برای فراری دادن و کوچ دادن فلسطینیان در قدس استفاده کردند زیرا می‌خواهند بافت جمعیتی قدس را تغییر دهند. برای همین در آن شهرک سازی کردند تا ارتباط قدس با کرانه باختری را قطع کنند. اکنون دانش‌آموزان فلسطینی‌ مجبورند در مدارس یهودی و صهیونیستی درس بخوانند تا به این ترتیب فرهنگ عربی و فلسطینی آنها به تدریج از بین برود.

اسلام‌زدایی، توطئه رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس / پیشرفت روزافزون مقاومت فلسطین

آنها از ده‌ها سال قبل مانع ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی می‌شدند و برای ورود مسلمانان به این مکان مقدس محدودیت زمانی گذاشتند. آنها می‌خواهند کاری که با مسجد ابراهیمی کردند با مسجدالاقصی بکنند. می‌خواهند نشانه‌های اسلامی را از بین ببرند و محدودیت زمانی برای مسلمانان بگذارند.

وی افزود: حفاری‌های رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی بخش دیگری از پروژه از بین بردن نشانه‌ها و آثار اسلامی است. پلیس مسلح رژیم صهیونیستی نمازگزاران را با خشونت از مسجد بیرون می‌کند. برای همین درگیری‌ها به وجود می‌آید. صهیونیست‌ها همچنین در گروه‌های چند ده و چند صد نفری وارد این مسجد می‌شوند و به درگیری با مسلمانان می‌پردازند.

الحیه ادامه داد: همه نقشه‌هایی که نام بردم، نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر به ذات خود تهدیدکننده هستی ماست. اما قدس و مسجد الااقصی خط قرمز ماست.

وی تاکید کرد: ما نیاز به عمل حقیقی علیه صهیونیستها داریم. مردم فلسطین چاره‌ای ندارند جز اینکه از این مکان مقدس دفاع کنند. حضور زنان و مردان در این مسجد واجب است. حضور آنها باعث شد که نقشه‌های رژیم صهیونیستی نقش بر آب شود. اگر مقاومت شجاعانه مردم نبود، رژیم صهیونیستی این مسجد را به کلی یهودی‌سازی می‌کرد.

نابودی اسرائیل، وعده الهی است

این نماینده جنبش حماس ادامه داد: برادران و خواهران به شما می‌گویم ما در مقاومت خود علیه رژیم صهیونیستی پایدار هستیم. جهان عرب و کشورهای اسلامی و آزادگان جهان با برگزاری نشست‌ها و تظاهرات‌ها و برگزاری روز قدس این پیام را به صهیونیستها می‌دهند که قدس محور درگیری امت اسلامی با اشغالگران است. ما مطمئنیم که وعده خداوند حق است و ایمان داریم وعده پیامبر او حق است و ما در این مبارزه پیروز خواهیم شد.  

ویژگی‌های روز جهانی قدس امسال

سخنران بعدی این کنگره، شیخ عبدالله الدقاق از علمای بحرین بود. وی سخنان خود را با آیه اسراء آغاز کرد و گفت: سلام بر شما برادران و خواهران عزیز. در آستانه روز جهانی قدس هستیم که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است. امسال روز جهانی قدس ویژگی‌های خاصی دارد که اهمیت آن را بیشتر از سال‌های دیگر می‌کند.

افول نظام تک‌قطبی در جهان

وی افزود: امسال این روز سه ویژگی بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی دارد. خصوصیت بین‌المللی این مناسبت، سقوط نظام تک‌قطبی در جهان است که این را احساس می‌کنیم و در آینده نزدیک نظام چند قطبی جانشین آن خواهد شد. نظام تک‌قطبی در معرض زوال است؛ جهان در قرن گذشته، شاهد نظام دو قطبی بین شوروی و آمریکا بود و بعد از سقوط دیوار برلین، جورج بوش پدر اعلام کرد که دنیا تک‌قطبی شده است و آمریکا تنها قدرت ابرقدرت جهان است.

وی افزود: اما اکنون شاهدیم که جنگ روسیه علیه اوکراین نشانه نابودی نظام تک‌قطبی در جهان است. همانگونه که آیت الله خامنه‌ای روز گذشته گفتند ما شاهد این هستیم که نظام چندقطبی در جهان حاکم می‌شود. رهبری در دیدار با پوتین گفتند که دنیا تغییر کرده است و شاهد نظام جدید در جهان خواهیم بود. ایشان همچنین در دیدار با ماکرون گفتند که جهان چندقطبی شده است.

وی ادامه داد: اکنون اسرائیل به اوکراین سلاح می‌دهد. بیشتر کسانی که به اسرائیل مهاجرت می‌کنند از اروپای شرقی یعنی کشورهای مجارستان، لهستان روسیه و اوکراین هستند. این تغییرات جدید نشان می‌دهد که تغییرات کلی در نظام جهانی نزدیک است.

قدرت روزافزون محور مقاومت 

الدقاق ادامه داد: ویژگی دوم، متغیرهای منطقه‌ای است. امروز فلسطین محور مقاومت است؛ محوری که تا سوریه و یمن ادامه دارد. این محور از نظر عمودی با موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین و حملات سایبری قدرت یافته است و می‌بینیم که حزب الله لبنان هواپیمای بدون سرنشین به عمق سرزمین‌های اشغالی می‌فرستد و به سلامت باز می‌گردد و از غزه به سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌شود. امروز انصارالله در یمن، حشدالشعبی در عراق و حماس در غزه همه در این محور جای می‌گیرند.

اسلام‌زدایی، توطئه رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس / پیشرفت روزافزون مقاومت فلسطین

وی افزود: رشد افقی و عمودی محور مقاومت، هستی رژیم‌صهیونیستی را به لرزه انداخته است. همه نشانه ها از نابودی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی بشارت می‌دهد. در داخل رژیم‌صهیونیستی اختلاف و تفرقه در بین خود صهیونیست‌ها و در بین سیاستگذاران این رژیم بسیار حاد شده و شکاف  بزرگی بین آنها وجود دارد. به طوری که نفتالی بنت از ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواست تا با خود سلاح حمل کنند چون ناامنی افزایش یافته است.

الدقاق افزود: از سوی دیگر در ماه‌های گذشته عملیات شجاعانه فلسطینیان در داخل سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و موشک‌های فلسطین عمق اسرائیل را می‌توانند هدف بگیرند و این یعنی اینکه فلسطین در حال قوی‌تر شدن است. 

مردم بحرین روز قدس را باشکوه برگزار کنند

وی در پایان سخنان خود خطاب به نظام آل خلیفه در بحرین  گفت: به شما سخنان دیروز شیخ عیسی احمد قاسم را یادآوری می‌کنم که گفت واجب است ننگ عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را پاک کنید تا این ذات شیطانی از کشور شما دور شود. از همه مردم بحرین می‌خواهم روز قدس را باشکوه برگزار کنند و غده سرطانی اسرائیل را از خود دور کنند و از عادی سازی تبری بجویند؛ بدون شک اسرائیل به زباله‌دان تاریخ انداخته خواهد شد.

مقاومت روح اساسی در پرونده فلسطین است

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشور در سومین کنگره بین المللی قدس شریف که عصر امروز در سالن بصیرت لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله مقاومت می تواند حقوق مردم فلسطین را تحقق ببخشد. تجربه جمهوری اسلامی و مقاومت اثبات کرده که هیچ وقت مسیر سازش و مذاکره در پرونده فلسطین نتوانسته نتیجه ثمربخشی برای مردم مظلوم و مقاوم فلسطین در پی داشته باشد. به عنوان مسئول سیاست خارجی می گویم در میز مذاکره و در گفتگوهای دیپلماتیک هم آن چیزی که همیشه نتیجه بخش بوده و هست، مقاومت و مذاکره حکیمانه توامان است.

اسلام‌زدایی، توطئه رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس/ پیشرفت روزافزون مقاومت فلسطین

وی افزود: آن چیزی که در این مسیر می‌تواند حقوق مردم فلسطین را تامین کند مقاومت است. تصاحب خانه ها و اراضی فلسطینیان، محروم کردن آنان از حق مسکن و حق حضور در سرزمین مادری خود و جنایت‌هایی که در سراسر فلسطین علیه این مردم انجام می‌شود، هیچگاه متوقف نشده و در مقابل هرگاه مذاکرات سازشی که صورت گرفته، جنایت رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: مقاومت فلسطینیان توانسته است معادله را تغییر دهد و ما شاهد این هستیم که امروز رژیم صهیونیستی در پشت دیوار های بتنی قرار گرفته است اما مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

انتهای پیام
captcha