مسابقات قرآن «اقرأ»، میزبان داوران برجسته شبه قاره هند
کد خبر: 4053143
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷

مسابقات قرآن «اقرأ»، میزبان داوران برجسته شبه قاره هند

دومین دوره مسابقات قرآن «اقرأ»، که از شبکه جهانی سحر پخش می‌شود، میزبان داوران برجسته شبه قاره هند است.

به گزارش ایکنا؛ ویژه برنامه شبهای ماه مبارک رمضان در شبکه سحر اردو با عنوان  «اقراء»  از روز یکشنبه 14 فروردین ماه در ساعت 22 به وقت تهران روی آنتن رفت. این برنامه که مسابقه قرآنی در زمینه تلاوت است، دومین سال تولد خود را جشن گرفته است. حضور داوران سرشناس شبه قاره در این برنامه از نکات حائز اهمیت آن است.

سیدصداقت علی، داور لحن و نغم از آمریکا و شهر واشنگتن، از برجسته‌ترین قاریان پاکستان که دارای نشان‌ و درجات گوناگون کشوری و بین‌المللی است. وی از برجسته‌ترین شاگردان قاری مشهور مصری عبدالباسط محمد عبد الصمد نیز هست و در بین جامعه اهل سنت و شیعه شبه قاره، چهره‌ای شناخته شده به حساب می‌آید. 

همچنین عزادار عباس خان، داور وقف و ابتدا از کشور هندوستان و شهر بمبئی، مولف و مترجم کتب و مدرس علوم قرآنی دیگر داور این مسابقات است.

 سیدمجتبی رضوی، داور 32 ساله تجوید از تهران هندی‌تبار است. وی از اساتید حال حاضر جامعه المصطفی العالمیه قم است. 

محمد وجاهت رضا داور صوت از اسلام‌آباد از نفرات برتر مسابقات مختلف بین‌المللی در زمینه تلاوت، دیگر داور این مسابقات است.

مسابقه اقراء یک مرحله پیش ثبت نام و سه مرحله مسابقه تلویزیونی زنده دارد که به شرح زیر است:

در مرحله پیش ثبت نام، شرکت‌کنندگان بایست آیات 96 الی 100 سوره مبارکه آل عمران را بصورت فایل صوتی از طریق واتساپ برنامه ارسال می‌کردند تا تیم داوری آن را ارزیابی نماید و بعد از ارزیابی اولیه، با تأیید تیم داوری، قرعه تلاوت که حاوی تعداد آیات معین برای تلاوت در روز خاص بصورت تصادفی است به شرکت‌کننده اعلام شد.

مرحله مقدماتی در 24 ماه مبارک برگزار می‌گردد و شرکت کننده به صورت تصویری در زمان معین به تلاوت آیات قرعه خویش می‌پردازد و داوران بصورت زنده آن را داوری می‌کنند. بعد از اتمام مرحله مقدماتی و مشخص شدن 15 نفر برتر این مرحله وارد مرحله بعد ( نیمه نهایی ) می‌شوند.

در مرحله نیمه نهایی شرکت کنندگان با قرعه‌های جدید که در اختیار دارند در مدت 5 روز به رقابت پرداخته و بعد از این زمان ، 3 نفر که دارای بالاترین نمرات کسب شده هستند وارد مرحله فینال مسابقه می‌شوند.

مرحله فینال  در روز عید فطر این مسابقه برگزار و در نهایت نفرات اول تا سوم مشخص می‌‌شود.

هدایایی در راستای اجرای تلاوت‌های زیبا به نفرات برتر اهدا می‌گردد که به ترتیب نفرات اول تا سوم ، 2000 ، 1500 و 1000 یورو خواهد بود .

در کنار این برنامه مسابقه‌ای ویژه بانوان ترتیب داده شده است که بعد از پاسخگویی صحیح بانوان به سه سوال مطروحه در طول ماه مبارک از طریق واتساپ ، به قید قرعه به 5 نفر از ایشان هدیه ای به رسم یادبود تقدیم می‌گردد .

این مسابقات برای اولین بار به صورت زنده در فضای اینستاگرام با آدرس iqraurdutv  پخش می‌شود.

مسابقات قرآن «اقرأ»

مسابقات قرآن «اقرأ»

مسابقات قرآن «اقرأ»

مسابقات قرآن «اقرأ»

انتهای پیام
captcha