شهیدی که به دختر بیمارش نقش بازیگری داد + فیلم
کد خبر: 4053173
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶

شهیدی که به دختر بیمارش نقش بازیگری داد + فیلم

برنامه‌ «روایت عاشقی» در سحرگاه بیست‌وششمین روز از ماه مبارک رمضان به روایت زندگی شهید مدافع امنیت جابر بیرانوند از زبان دختر این شهید والامقام پرداخت.

شهید مدافع امنیت جابر بیرانوندبه گزارش ایکنا از لرستان، بسیج رسانه استان لرستان به‌مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به اجرای برنامه‌ای تحت عنوان «روایت عاشقی» با موضوع شهدای استان لرستان و کشور کرده است.

این برنامه که با همکاری کمیته شاهد و ایثارگر کنگره ملی شش هزار و 544 شهید استان لرستان، بسیج رسانه لرستان و محسن مرادی، فیلمساز و کارگردان دفاع مقدس لرستانی تهیه شده است، هر سحر از ماه مبارک رمضان یک شهید از شهدای دوران دفاع مقدس در قالب بیان خاطراتی از زبان والدین و خانواده شهدا معرفی می‌شود که در سحرگاه بیست‌وششمین روز از ماه مبارک رمضان روایتی از زندگی شهید جابر بیرانوند نقل شده است.

هفدهم بهمن‌ماه سال ۹۷ ماموران گشت انتظامی خرم‌آباد حین گشت‌زنی به خودرو پراید که در کنار پمپ‌ بنزین منطقه دره‌گرم پارک شده بود؛ مشکوک شدند.

سرنشینان خودرو به‌ محض مشاهده پلیس اقدام به تیراندازی می‌کنند و گلوله‌ها به تانکر سوخت گاز مایع که در محوطه پمپ‌ بنزین پارک شده بود، برخورد کرده و باعث انفجار می‌شود.

در این درگیری جابر بیرانوند افسر ناجا به‌شدت مجروح شد که پس‌ از چند روزی که در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد بستری بود، با پیشنهاد و رضایت خانواده، غروب روز پنج‌شنبه، ۲۵ بهمن‌ماه از بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد، به بیمارستان ولی‌عصر(عج) ناجا تهران منتقل شد که جمعه، ۲۶ بهمن‌ماه به مقام والای شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید والامقام در روز ۲۸ بهمن‌ماه در شهر خرم‌آباد تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان خاک‌سپاری شد.

دختر شهید مدافع امنیت جابر بیرانوند در بیان خاطراتی از پدرش، گفت: پدرم علاقه زیادی به زیارت عاشورا داشت و عاشق اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) بود.

وی افزود: یک بار که من بیمار بودم پدرم برای اینکه من را خوشحال کند و من زودتر حالم خوب شود با کمک دوستش اقدام به ساخت یک فیلم  کرد که در آن فیلم پدرم به همراه فیلمبردار سراغ من ‌آمد و در حالی که من در تخت‌خواب بودم یک عروسک به من هدیه داد و من را در آغوش گرفت و به من گفت تو هم الان یک بازیگر هستی و باید نقش خودت را ایفا کنی پس باید زود حالت بهتر شود.

انتهای پیام
captcha