تفویض امور به خدا موجب ایجاد روحیه امید و نشاط خواهد شد
کد خبر: 4053722
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

تفویض امور به خدا موجب ایجاد روحیه امید و نشاط خواهد شد

تفویض امور به خدا موجب ایجاد روحیه نشاط و امید و دلگرمی ما می‌شود و از هرگونه یأس و ناامیدی دور می‌کند و قرآن کریم ما را تشویق به تفویض امور به خدا کرده و در آیه ۴۴ سوره غافر «وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ؛ و من کار خود را به خدا واگذارم که او کاملاً بر احوال بندگان آگاه است» به این امر اشاره شده است.

تفویض امور به خدا

بتول محمدی، مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خامنه‌ای کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اینکه تفویض و واگذاری امور خود به خدا به مفهوم بی‌تدبیری، بی‌مسئولیتی، بی‌برنامگی و خوش‌خیالی و عدم کار و تلاش نیست، اظهار کرد: ما وقتی امور خود را به خدا واگذار می‌کنیم در حقیقت می‌خواهیم بگوییم خدایا آنچه وظیفه من بود و از عهده‌ام برآمده انجام دادم و در این لحظه حسن عاقبت و نتیجه مسئله و حل مشکل را به تو واگذار می‌کنم.

وی افزود: ما با واگذاری امور به خدا در واقع از خداوند می‌خواهیم تا او عوامل متعدد و غیرقابل پیش‌بینی تأثیرگذار بر حل مشکلات را به سوی ما هدایت کند و ما با تفویض امور به خداوند به دنبال رهایی از نگرانی و کمک گرفتن از منبع اصلی قدرت مطلق جهان هستیم.

محمدی بیان کرد: با سپردن امور به خداوند احساس آرامش و اطمینان می‌کنیم و از تکیه‌گاه و پناهگاهی مطمئن برخوردار می‌شویم و در فرمایشی از امیرالمؤمنین(ع) اشاره شده است که «هرکس امر خود را به خدا واگذار کند، خداوند آن را محکم و استوار خواهد ساخت».

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خامنه‌ای کرمانشاه بیان کرد: سپردن امور به خداوند در ما ایجاد روحیه امید و نشاط و دلگرمی می‌کند و از هرگونه یأس و ناامیدی دور می‌کند در آیه ۴۴ سوره غافر «وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ؛ و من کار خود را به خدا واگذارم که او کاملاً بر احوال بندگان آگاه است» به این امر اشاره شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) سپردن امور به خداوند را یکی از چهار رکن ایمان برمی‌شمارند، گفت: در فرمایشی از امیرالمؤمنین(ع) به این نکته اشاره شده که «برای ایمان چهار رکن وجود دارد که یکی از آن‌ها، تفویض و واگذار کردن امور خود به خداوند است».

انتهای پیام
captcha