اقامه نماز عید فطر در افغانستان
کد خبر: 4054272
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

اقامه نماز عید فطر در افغانستان

مراسم اقامه نماز عید فطر صبح امروز در مساجد و اماکن عمومی این کشور در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، دفتر سیاسی حکومت طالبان امروز یکشنبه اعلام کرد که امروز هزاران نفر با حضور ملاهبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان نماز عید سعید فطر را در قندهار که خاستگاه این جنبش است، برپا کردند.

آخوندزاده امروز در حین اقامه نماز عید در قندهار، «برقراری امنیت» و «نظام اسلامی» در افغانستان را به مردم این کشور تبریک گفت.

این نخستین نماز عیدی است که در افغانستان به امامت ملا هبت‌الله آخوندزاده برگزار شد؛ اما تصاویری از شخص هبت‌الله در این مراسم منتشر نشده است. طالبان بارها گفته‌ که رهبر آن‌ها در ملأعام ظاهر شده، اما تاکنون از او تصاویر جدید و ویدیو در رسانه‌ها منتشر نشده‌ است.

تنها در کلیپ‌های صوتی منتشر شده منتسب به رهبر طالبان شنیده شد که او آزادی، برقراری امنیت و نظام اسلامی در این کشور را تبریک گفته است و در دعاهایش همچنین برای نجات مردم از اختلافات داخلی از خداوند استمداد طلبیده و برای تأمین عدالت، شفقت و ترحم با مردم از سوی مسئولان نیز دعا کرد.

این در حالی است که در سال‌های گذشته افغانستان پیرو تصمیم دولت سعودی عید فطر را اعلام می‌کرد. اما امسال به طور مستقل ستاد استهلال تشکیل داده‌ و اعلام کرده است که از این پس، خودشان اقدام به رؤیت هلال می‌کنند.

نماز عید سعید فطر امروز در مناطق مختلف ولایت هرات از جمله مسجد جامع بزرگ و عیدگاه بزرگ شهر هرات (گازرگاه) با حضور مسئولان بلندپایه‌ محلی و امنیتی و شهروندان این ولایت اقامه شد.

اقامه نماز عید فطر در افغانستان

همچنین نماز عید سعید فطر امروز در نقاط مختلف ولایت هرات از جمله مسجد جامع بزرگ و عیدگاه بزرگ شهر هرات (گازرگاه) با حضور مسئولین بلندپایه‌ محلی و امنیتی و شهروندان این ولایت برگزار شد و در آن برای حفظ نظام اسلامی، امنیت، وحدت و همدیگرپذیری در افغانستان دعا کردند.

مولانا نوراحمد اسلام جار، والی هرات، با حضور در مسجد جامع گازرگاه شریف، ضمن اطمینان خاطر دادن به شهروندان در خصوص امنیت ایام عید فطر گفت که نظام اسلامی امروز محصول خون شهداست.

از سوی دیگر، مولوی مجیب‌الرحمن انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه، نیز در نطق خود گفت: ما امروز به برکت جهادِ مجاهدین، زیر پرچم عزت و با استقلالیت نماز عید را اداء نمودیم.

انتهای پیام
captcha