این کشورها سه‌شنبه را عید فطر اعلام کردند
کد خبر: 4054314
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

این کشورها سه‌شنبه را عید فطر اعلام کردند

درحالی که ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری شب گذشته اعلام کرد که هلال ماه شوال رؤیت نشده و امروز مطابق با ۳۰ رمضان و فردا در ایران عید سعید فطر است، آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان در عراق، مجلس اعلای اسلامی شیعیان در لبنان و کشورهای پاکستان، بنگلادش و هند نیز با تصریح به اینکه موفق به رصد هلال ماه شوال نشده‌اند، امروز را آخرین روز ماه مبارک و فردا سه‌شنبه را عید سعید فطر اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شروق نیوز، مرکز بین‌المللی نجوم در توئیتی مختصر اعلام کرد که کشور پاکستان به دلیل رؤیت نشدن هلال ماه شوال سه‌شنبه را عید فطر اعلام کرده است.
دولت پاکستان تعطیلات رسمی عید فطر امسال را چهار روز اعلام کرده است که این تعطیلات از 12 اردیبهشت مصادف با آخرین روز ماه مبارک رمضان در این کشور آغاز می‌شود.

همچنین بنگلادش به دلیل مشاهده نشدن هلال شوال امروز را سی‌ام ماه مبارک رمضان و فردا را عید فطر اعلام کرده است.

در هند نیز ستاد استهلال ماه شوال اعلام کرد به دلیل رؤیت نشدن هلال در غروب یکشنبه، سه‌شنبه روز عید فطر خواهد بود.

دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی از مراجع شیعیان عراق نیز اعلام کرد دوشنبه روز سی‌ام ماه مبارک رمضان و سه‌شنبه عید سعید فطر است.
علامه شیخ علی الخطیب، نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان در لبنان هم شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دوشنبه، دوم می روز پایانی ماه مبارک رمضان و سه‌شنبه، 13 اردیبهشت عید سعید فطر خواهد بود.
کشورهای عربستان، مصر، امارات، کویت، قطر، لیبی، سودان، بحرین، سوریه، فلسطین، لبنان و ترکیه و همچنین دیوان اوقاف سنی عراق، مالزی، اندونزی، فیلیپین، تایلند نیز روز یکشنبه را سی‌ام رمضان و روز دوشنبه را روز عید فطر اعلام کردند.
این در حالی است که کشورهای افغانستان، عمان، اردن و مراکش روز یکشنبه را عید سعید فطر اعلام کرده بودند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ - ۱۴:۵۲
9
14
چقدر این ماه بازی داره
captcha