توجه به هویت ملی مانع از انفعال برابر فرهنگ غربی است
کد خبر: 4054491
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

توجه به هویت ملی مانع از انفعال برابر فرهنگ غربی است

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در آیین بزرگداشت مقام معلم و زنگ سپاس، مصادف با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری که در مدرسه شاهد دخترانه ساری برگزار شد، گفت: توجه به هویت ملی موجب جلوگیری از انفعال در برابر فرهنگ غربی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، امروز، 12 اردیبهشت‌ماه در آئین بزرگداشت مقام معلم و زنگ سپاس، مصادف با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری که در مدرسه شاهد دخترانه ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: در ادامه راه باید از تجربیات گذشتگان برای ساختن آینده بهره ببریم و هویت ملی خود را ارج نهیم، چرا که توجه به هویت ملی موجب جلوگیری از انفعال در برابر فرهنگ غربی می‌شود.

وی با اینکه افتخارات گذشته خود را شناسایی و قدردانی کنیم، افزود: اهمیت جایگاه و نقش آموزش و پرورش در تربیت آینده‌سازان کشور بر کسی پوشیده نیست؛ اگر مدرسه درست شود همه ارکان جامعه به درستی خواهند خدمت کرد.

لائینی گفت: خانواده و مدرسه در تربیت دانش‌آموزان نقش‌آفرین هستند و هرجا تخلف و یا کم و کاستی مشاهده شد باید به سراغ این دو عنصر مهم برویم و علت‌یابی کنیم. زیربنای تربیت مدرسه و آموزش و پرورش است و در این مکان باید شخصیت‌پروری رخ دهد و به دانش‌آموزان بها داده شود.

وی با بیان اینکه مدرسه خانه تعامل اولیا با دانش‌آموزان و معلمان است، اظهار کرد:  مدرسه محل تربیت درست، دادن اطلاعات صحیح و ارائه آموزشهای کافی به دانش‌آموزان است و در این مکان ارتباط درست دانش‌آموز با خانواده و معلمین و نحوه مدیریت باید شکل بگیرد.

 

 

انتهای پیام
captcha