ایران در مسابقات «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» مقام اول را کسب کرد
کد خبر: 4054553
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

ایران در مسابقات «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» مقام اول را کسب کرد

محمدمهدی ناتری، قاری ایرانی در پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفازاً» در شبکه جهانی الکوثر، مقام اول را کسب کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الکوثر، محمدمهدی ناتری، قاری ایرانی در پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفازاً»، مقام اول را به خود اختصاص داد.

بیش از 460 شرکت کننده از بیش از 30 کشور جهان در این مسابقه ثبت نام کردند و بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان به ترتیب از کشورهای پاکستان، ایران، عراق، اندونزی، افغانستان و مصر بودند که امسال برای اولین بار دو شرکت کننده از ایتالیا و اسپانیا شرکت کردند.

با شروع ماه شوال، پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآنی تلویزیونی «إن للمتقين مفازاً» در بخش ترتیل به کار خود پایان داد.

مسابقه «إن للمتقين مفازاً» همچنین شامل مسابقه قرآنی بود که در آن هر شب یک سؤال قرآنی برای بینندگان مطرح می‌شد و سپس سؤال در سایت تلویزیون الکوثر «صفحه مفازا» قرار می‌گرفت که در نهایت بیش از 80 شرکت کننده در آن شرکت کردند.

در این مسابقات علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، داوران درجه یک از کشورهای مصر، سوریه، لبنان، عراق، اردن و افغانستان نیز حضور داشتند.

این مسابقات به مدت 30 شب ادامه داشت و شب گذشته با اهدای جوایز به پنج نفر از برندگان به پایان رسید که اسامی برگزیدگان به ترتیب امتیازاتشان به شرح زیر است:

1- محمدمهدی ناتری از ایران با امتیاز 86

2- هادی فصیحی از افغانستان با امتیاز 83

3 - محمد سید احمد از موریتانی با امتیاز 82.25

4 - ایاد بسام مهره از سوریه با امتیاز81

5 - معاز آیت العین از ایتالیا با امتیاز 79.5 

مسابقه بین‌المللی تلویزیونی قرائت قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفازاً» هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان از شبکه ماهواره‌ای الکوثر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha