هیچ روزی همانند عید فطر شبیه به قیامت نیست
کد خبر: 4054630
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

هیچ روزی همانند عید فطر شبیه به قیامت نیست

امام جمعه اردبیل گفت: هیچ روزی مانند این عید به قیامت شبیه نیست و عید فطر روزی است که خداوند خود از بنده‌ها پذیرایی می‌کند.

آیت الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل، ۱۳ اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به فلسفه برگزاری این آیین در اماکن روباز در محوطه شهیدگاه اردبیل، اظهار کرد: هیچ روزی مانند این عید به قیامت شبیه نیست و عید فطر روزی است که خداوند خود از بنده‌ها پذیرایی می‌کند اما تفاوت این روز با قیامت آن است که اکنون خورشید وجود دارد اما در قیامت خورشیدی وجود ندارد و روشنایی هرکس اعمال و محسناتش خواهد بود.

وی، با اشاره به اینکه هرچه شیرینی در عید فطر وجود دارد ناشی از عنایت الهی است، بیان کرد: فرد پس از یک ماه روزه‌داری با قلب، فکر و فطرت پاک همانند کسی است که به برکت ماه مبارک رمضان در عید فطر تازه به دنیا آمده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، اضافه کرد: خداوند نعماتی اعطا می‌فرماید که به جای یک ماه، یک سال باید برای آنها روزه گرفت و از جمله رضایت از بنده و چک سفید پاداش روزه‌داران است.

وی، عید سعید فطر را ضیافت‌الله دانست و اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ماه رمضان را نازل کردیم، تا شاید تقوا پیشه کنید؛ مردم بایستی تلاش کنند تا این تقوا را تا رمضان سال آینده حفظ نمایند.

عاملی، با اشاره به اینکه کنگره حج به نفع مسلمانان است تا عزت آنها حفظ شود، ادامه داد: ماه رمضان، عید فطر و نماز فطر هم جنبه عبادی و هم جنبه اجتماعی دارد؛ میلیون‌ها نفر برای اقامه نماز عید فطر گردهم می‌آیند تا عظمت، شرافت و کرامت مسلمانان را تامین کنند.

وی بیان کرد: آمریکا برخی کشورها را به ساز خود می‌رقصاند و آنها را مجبور کرده است که رئیس جمهور اسراییل را به کشورشان دعوت نمایند، در مقابلش فرش قرمز بیاندازند و رکوع کنند اما فقط ملت ایران قیام کرده است، زیرا جز خدا در برابر کسی کرنش نمی‌کند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: عید فطر برکت بزرگ دیگری به نام زکات فطره دارد که با دستگیری از نیازمندان موجب جامع شدن عبادت می‌شود و در آن زمان رحمت را نازل می‌کند.

انتهای پیام
captcha