اسلام بدون اتکای به مردم مؤمن واقعیت خارجی ندارد
کد خبر: 4054645
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

اسلام بدون اتکای به مردم مؤمن واقعیت خارجی ندارد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه اسلام در همه اعصار بر دوش انسان‌‌هایی که عمل صالح دارند استوار بوده است، گفت: اسلام بدون اتکای به مردم مؤمن واقعیت خارجی ندارد.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در خطبه‌های نماز عید فطر در خرم‌آباد ضمن تبریک این عید بزرگ اسلامی، اظهار کرد در این عید بزرگ‌ترین اجتماعات مسلمانان شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه عید فطر روز ذخیره برای پیامبر اکرم(ص)، روز برکت و نشاط است، خاطرنشان کرد: عید فطر اجتماعی است که هر سال تکرار می‌شود و مردم مسلمان از برکات این روز برخوردار می‌شوند لذا این روز، روز ذخیره است چراکه در این روز وحدت مسلمانان شکل می‌گیرد و شکوه اجتماع مسلمانان نشان داده می‌شود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه اسلام در همه اعصار بر دوش انسان‌‌هایی که عمل صالح دارند استوار بوده است، ادامه داد: اسلام در طول تاریخ متکی بر فداکاری انسان‌هایی بوده که به دو وصف ایمان و عمل صالح توصیف شده‌اند کمااینکه اسلام بدون اتکای به مردم مؤمن واقعیت خارجی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه بنای نظام اسلامی بر پایه انسان‌هایی است که هم ایمان از درونشان می‌جوشد و هم صالح دارند، افزود: بنای نظام اسلامی هم بر پایه توحید و هم بر پایه وحدت کلمه است.

وی با اشاره به اینکه اگر ایمان‌های جوشیده از درون انسان‌های مؤمن نبود جمهوری اسلامی شکل نمی‌گرفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران بعد از چهارده قرن حرکت اسلامی رژیم پادشاهی را نابود کرد، توازن سیاسی را به هم زد و اتحاد شرق و غرب را از بین برد و وجود رژیم صهیونیستی را بی‌معنا کرد لذا چنین اسلامی ذخیره‌ای برای نبی مکرم اسلام است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه مردم ایران در ایمان با هم مشترک هستند و دل‌های ما هم باید با هم مشترک باشد، افزود: همانطور که در ایمان با هم اشتراک داریم باید دل‌های ما هم باید با هم پیوند بخورد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه اجتماع عظیم روز قدس و روز عید فطر همان اعتصام به حبل‌الله است که در قرآن به آن سفارش شده است پس همه با هم در رسیدن به اهداف متعالی تلاش کنیم، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران نظام ضداسلامی را از بین برد و نظام مردم‌سالار را حاکم کرد و وابستگی را از بین برد و استقلال را به همراه آورد.

وی با اشاره به اینکه در رژیم طاغوت تبلیغ می‌کردند که ایرانی در کار علمی و سیاسی ناتوان است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مردم سربلندی و سرفرازی را در پی داشت به طوری‌که امروز فناوری هسته‌ای در علوم مختلف در نانوفناوری در سلول‌های بنیادین و ده‌ها کار علمی را نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران برای همه آزادی سیاسی را به ارمغان آورد مردم ما در دورترین نقاط در روستاها در مسائل سیاسی اظهار نظر می‌کنند و از اصول علمی و سیاسی آگاهی کامل دارند، افزود: نیروهای مسلح دارای قدرت بازدارندگی بی‌نظیری هستند و این‌ها ارمغان نظام جمهوری اسلامی ایران است هر چند سختی‌ها و مشکلاتی نیز مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران ارزش‌ها را به نسل بعدی منتقل کرد، ادامه داد: شهدای هسته‌ای ما که نسل دوم انقلاب بودند کارهای بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه نقاط ضعف و کاستی را نمی‌توانیم پنهان کنیم باید هم نقاط ضعف را شناسایی کنیم و هم در جهت رفع آن بکوشیم، گفت: نمونه‌هایی از نقاط ضعف گرایش دنیاطلبی و اشرافی‌گری است که این گرایش برای مردم و حاکمیت مضر است.

شاهرخی دومین ضعف را اسراف در زندگی و مجالس عزا و شادی، حرص نسبت به کالاهای دنیوی و غفلت از ارزش‌ها و آرمان‌ها دانست و گفت: هر چند کارهای بزرگی انجام شده است اما در این برنامه‌ها آنطور که باید نسبت به ارزش‌های اسلامی توجه شود، توجه نشده است لذا بایستی این فاصله را پر کنیم و به این اصول هم توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه اتحاد و حدت قوای سه‌گانه و دشمن‌شناسی مدنظر قرار گیرد، افزود: فریب لبخند دشمن را تخوریم و از تنبلی و سستی در کارها بپرهیزیم چراکه تنبلی و سستی یک ملت را تباه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با کارهای جهادی و کار شبانه‌روزی بتوانیم اهداف متعالی فرهنگی و دینی و پیشرفت را برای کشور و استان به ارمغان بیاوریم، تصریح کرد: آرزوهای دست یافتنی پدران و مادران با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت محقق شود.

انتهای پیام
captcha