تفاوت اعلام عید فطر؛ نشان از گستردگی سرزمین‌های اسلامی
کد خبر: 4054674
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

تفاوت اعلام عید فطر؛ نشان از گستردگی سرزمین‌های اسلامی

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه در هر اقلیم رؤیت ماه نو متفاوت است، گفت: تفاوت اعلام عید فطر در کشورهای اسلامی بیانگر اختلاف بین مسلمانان نیست بلکه این امر نشان از گستردگی و وسعت سرزمین‌های اسلامی است.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه مسجد جامع سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه مسجد جامع سنندج امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در آیین عبادی - سیاسی نماز عید فطر در مسجد جامع سنندج با اشاره به اینکه طبق شریعت اسلام، در هر اقلیم، رؤیت ماه نو تفاوت دارد، اظهار کرد: اعلام عید فطر، اختلافی جزیی شرعی است و بیانگر اختلاف بین مسلمانان نیست بلکه این امر نشان از گستردگی و وسعت سرزمین‌های اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رؤیت ماه شوال شرط اعلام عید فطر است، افزود: ما باید تابع اعلام رسمی عید فطر از جانب ستاد استهلال باشیم چراکه این امر موجب می‌شود تا شاهد تفرقه و برگزاری چندگانه نماز عید فطر در روزهای مختلف در استان کردستان نباشیم.

امام جمعه سنندج به دسیسه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی اشاره و بیان کرد: شایسته نیست به صرف اعلام حلول ماه شوال در کشورهای دیگر اسلامی، خودسرانه به برگزاری نماز عید فطر اقدام کرد.

وی بر لزوم حفظ اتحاد بین مسلمانان در همه برهه‌ها تأکید کرد و افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری به انسجام نیاز داریم، چراکه دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی دائم به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است.

ماموستا رستمی با تأکید بر کمک به فقرا و نیازمندان و پرداخت به موقع فطریه یادآور شد: طبق شورای عالی افتای کردستان، فطریه هر فرد ۳۰۰ هزار ریال است و تا غروب روز عید امکان پرداخت این فریضه وجود دارد.

انتهای پیام
captcha