تقوا انسان را در مسیر تشخیص دو راهی‌ها یاری می‌کند
کد خبر: 4054964
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

تقوا انسان را در مسیر تشخیص دو راهی‌ها یاری می‌کند

امام جمعه موقت اردبیل گفت: تقوا تنها چیزی است که انسان را در مسیر تشخیص دو راهی‌ها یاری می‌نماید و به معنی دو کلمه است که گناه نکنیم و واجبات را انجام دهیم.

امام جمعه موقت اردبیل عابدیانبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عابدیان، امام جمعه موقت اردبیل، ۱۶ اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، با بیان اینکه معرفت امری حسی است، اظهار کرد: بزرگترین آرزوی اهل معرفت این است که به معرفت واقعی دست یابند و بایستی تلاش کنیم که یازده ماه بعد از ماه رمضان خودمان را کنترل کنیم.

عابدیان با بیان اینکه معرفت باعث قرب و حرکت است گفت: در ماه رمضان انسان امید به معرفت پیدا کرده است معرفتی که هدف خلقت است و خداوند برای آن ما را خلق کرده است جن و انس برای معرفت خلق شده‌اند.

وی گفت: هر چیز که خداوند خلق کرده است برای این است که خدا را بشناسیم در عالم هدف این است که ما معرفت پیدا کنیم و حجاب‌ها کنار برود و طهارتی که در ماه رمضان به دست آوردیم از دست ندهیم، گناه نکنیم تا حجاب ایجاد نشود.

خطیب موقت نماز جمعه اردبیل تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که بشریت با آن مواجه است و در تمام عرصه‌های زندگی با آن روبه‌رو است این است که با دو راهی‌ها مواجه می‌شود و نمی‌داند کدام راه درست و کدام نادرست است کدام راه انسان را به سعادت می‌رساند و کدام گمراه می‌کند تقوا تنها چیزی است که انسان را در مسیر تشخیص این دو راهی‌ها یاری می‌نماید وبه معنی دو کلمه است که گناه نکنیم و واجبات را انجام دهیم.

وی، با تاکید بر اینکه اشخاصی که مسئولیت قبول کرده‌اند بایستی برای آن مسئولیت‌ها وقت زیادی صرف کنند، گفت: مسئولین بایستی به مسئولیت‌هایی که قبول کرده‌اند وقت کافی اختصاص دهند و اینطور نباشد که فقط اسم آن مسئولیت‌ها را داشته باشند و وقت کافی برای آن نگذارند.

عابدیان، با اشاره به اینکه نباید افراد چندین مسئولیت را همزمان قبول کنند گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین افراد هم در صورت تعدد مشاغل از جهت اینکه نمی‌توانند وقت کافی برای شغل مورد صرف کنند موفق نخواهند بود.

وی افزود: از ریاست محترم جمهوری تقاضامندیم که مسئولیت‌های متعدد به یک نفر داده نشود و اگر چنین افرادی نیز وجود دارند که مسئولیت‌های متعددی دارند افراد دیگری به جای او نصب شود.

امام جمعه موقت اردبیل، استفاده از ظرفیت های استان را عامل پیشرفت استان دانست و گفت: هر چند برخی پیشرفت‌ها در استان دیده می‌شود اما قابلیت‌های زیادی نیز وجود دارد که در گرو بودجه و ردیف نیست و می‌توان با به خرج دادن ابتکار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شاهد رشد استان شده و ظرفیت های تاریخی، طبیعی آب و هوای خوش استان در مجامع بین المللی ثبت شود تا شهرمان چهره بین المللی پیدا کند.

وی رسیدگی به فرهنگ شهر را ضروری دانست و از مسئولین خواست تا از هم فکری نخبه‌های فرهنگی حوزه و دانشگاه استفاده شود.

امام جمعه موقت اردبیل، با اشاره به اینکه کشور ما چهار مرحله جنگ را پشت سر گذاشته است، گفت: اکنون ما در حال حاضر وارد پنجمین جنگ یعنی جنگ ادراکی شده‌ایم دشمنان در این جنگ سعی دارند تا تفکرات افرادی که به دین، مقدسات، نظام و ارکان نظام باور دارند را ناخودآگاه و نامحسوس دگرگون کنند و یک سری پارادایم‌ها و الگوهای معیار ایجاد می‌کنند که ناخودآگاه با قبول آن الگو از تمام اعتقادات دست کشیده شود جنگ ادراکی بالاتر و اثرگذار تر از جنگ نرم است یک سری ارزش‌ها و باورها را توسط امپراطوری رسانه‌ای القا می‌کنند که خروجی آن دست کشیدن از باورها است و جوانان ما در معرض این خطر هستند و دشمن در برابر ما صف‌آرایی کرده و می‌کوشد تا یک نقطه سیاه روی یک صفحه سفید با با بزرگنمایی بیش از حد روی نقطه سیاه مانور می‌دهند.

انتهای پیام
captcha