توقف گرانی‌های بی‌منطق توقع جدی مردم از دولت است
کد خبر: 4055000
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

توقف گرانی‌های بی‌منطق توقع جدی مردم از دولت است

امام‌جمعه شریف‌آباد پاکدشت گفت: توقع جدی و فوری مردم از دولت محترم، توقف گرانی‌های بی‌‌منطق و لجام گسیخته و کوتاه کردن دست سودجویان و دلالان فاسد و اخلال‌گران اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم خداپرست، امام‌جمعه شریف‌آباد پاکدشتبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم خداپرست، امام‌جمعه شریف‌آباد پاکدشت، 16 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این منطقه گفت: برای مجرمان و گنهکاران، قيامت صحنه رو‌به‌رو شدن با رسوايى و عذاب است؛ و گرفتگی و عبوس بودن صورت‌های آنها حكايت از نوميدى و ترس از عذاب الهی است.

امام‌جمعه شریف‌آباد با اشاره به فرارسیدن سالروز تخریب بقیع، بیان کرد: تخریب بقیع سند مظلومیت شیعه است. بقیع مهمترین قبرستان مسلمانان در مدینه و محل دفن چهار تن از امامان معصوم و بسیاری از صحابه و تابعین است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به گرانی‌های اخیر در کشور، گفت: یکی از علل گرانی‌های اخیر ریشه در سیاست غلط گذشته یعنی تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی است که باعث شد میلیاردها دلار یارانه مردم، به جیب دلالان و واسطه‌گران سودجو سرازیر شود.

خداپرست اظهار کرد: القای احساس بن‌بست و روحیه ناامیدی، گناه نابخشودنی است؛ در کنار سختی معیشت و اقتصاد باید توفیقاتی از قبیل امنیت پایدار، پیشرفت‌های علمی، خنثی‌سازی تحریم‌ها، حل مشکل کرونا، مدیریت و مهار استقراض از بانک مرکزی، رویکرد به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های درونی کشور را نیز ببینیم.

وی با بیان اینکه توقع جدی و فوری مردم از دولت محترم، توقف گرانی‌های بی‌‌منطق و لجام گسیخته، کوتاه کردن دست سودجویان و دلالان فاسد و اخلال‌گران اقتصادی است، ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های زیاد دولت دو نکته باعث این گرانی‌های افسارگسیخته است؛ اول اینکه ضعف مدیریت و عدم اشراف مسئولان جدید بر کار به‌دلیل نوعا بی‌تجربگی و دوم ضعف بازرسی‌ها و نظارت‌هاست.

امام‌جمعه شریف‌آباد در پایان گفت: قوه قضاییه با همراهی دولت محترم و حضور در میدان مبارزه با فساد را پررنگ‌تر کند و قاطعانه و مؤثر با زیاده‌‌خواهان و اخلال‌گران اقتصادی، برخورد کنند.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha