نظر به مشکلات دیگران
کد خبر: 4055079
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

نظر به مشکلات دیگران

شاید ما هم با افرادی مواجه شده باشیم که همیشه از اوضاع شکایت کرده و می‌گویند هرچه بدبختی است بر سر ما می‌آید، اما باید گفت آیا این افراد صحیح فکر می‌کنند و واقعاً در جهان عده‌ای در خوشی و راحتی هستند و عده‌ای بدون مشکل و ناراحتی آیا نظر به مشکلات دیگران هم داشتن ما را به سمت‌وسویی هدایت نمی‌کند که بیشتر در این خصوص اندیشه کنیم.

مشکلات

حجت‌الاسلام علیرضا بامشاد، کارشناس دینی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اینکه شاید شما هم با افرادی مواجهه شده‌اید که همیشه از اوضاع شکایت کرده و می‌گویند، نمی‌دانیم چرا هر چه بدبختی و مشکل و ناراحتی وجود دارد بر سر ما می‌آید و دیگران خوشبخت و راحت هستند و تنها این ما هستیم که بدشانس و بدبخت هستیم و همیشه گرفتار سختی و مصیبت، اظهار کرد: به نظر شما آیا این افراد درست فکر می‌کنند و واقعاً در دنیا، تقسیم کاری صورت گرفته و عده‌ای درخوشی و راحتی و بدون هیچ دغدغه و مشکل و ناراحتی هستند و عده‌ای هم برعکس همیشه گرفتار سختی و مصیبت هستند.

وی با اشاره به پاسخ سؤال مطرح شده خود، افزود: مسلماً پاسخ منفی است و چنین تصوری صحیح نیست. این افراد، چون تنها اوضاع و احوال خود را می‌نگرند و اطلاع کافی از گرفتاری‌ها و مشکلات دیگران ندارند، چنین تصور می‌کنند.

حجت‌الاسلام بامشاد تصریح کرد: این افراد، چون تنها به اوضاع و احوال خود نگاه می‌کنند و اطلاع کافی از گرفتاری و مشکلات دیگران ندارند، چنین تصوراتی دارند. باید بدانیم برخی از مردم مشکلات خود و ناراحتی‌های خود را بروز نمی‌دهند تا دیگران متوجه آن نشوند و درثانی گرفتاری و مشکلات مردم مختلف است و هرکسی گرفتار مشکلی است و دیگران را فقط با همان مشکل مقایسه می‌کند غافل از اینکه اگر دیگران آن مشکل را ندارند چه بسا ده‌ها مشکل بدتر داشته باشند که ما از آن خبر نداریم.

کارشناس دینی گفت: مردم امروز با مشکلات مختلفی مواجه هستند و با آن زندگی می‌کنند و نباید تصور کنیم که تنها خودمان گرفتار مشکلات هستیم و اگر به این واقعیت رسیدیم و به آن باور پیدا کردیم نتایج مثبتی نصیب ما خواهد شد که اولین آن‌ها تحمل سختی‌ها و مشکلات و ناراحتی‌ها است که وقتی ما درد و مشکلی را در خودمان می‌بینیم از نظر روانی تحمل آن برایمان آسانتر می‌شود.

وی بیان کرد: دوم آنکه احساس تبعیض و بی‌عدالتی در ما به وجود نمی‌آید و بی‌جهت خود را مظلوم به حساب نمی‌آوریم و نسبت به دیگران که به فکر ما فارغ از مشکلات و سختی‌ها هستند، حسادت نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام بامشاد در پایان اظهار کرد: در مواقع مشکلات و سختی‌ها تنها به خداوند پناه ببریم و بدانیم که نباید با توجیهات غیرمعقول خودمان را سردرگم کنیم بدون اینکه دلیل قانع‌کننده و موجه برای آن داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha