گردشگری می‌تواند مهم‌ترین عامل پیشرفت اقتصادی باشد
کد خبر: 4055235
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
وزیر میراث فرهنگی:

گردشگری می‌تواند مهم‌ترین عامل پیشرفت اقتصادی باشد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه اقتصاد امروز دنیا اقتصاد گردشگری از نوع اقتصاد پایدار و مورد توجه مردم است، گفت: گردشگری می‌تواند مهم‌ترین عامل پیشرفت اقتصادی باشد و بسیاری از مشاغل دیگر در کنار گردشگری شکل می‌گیرند.

توقعات مردم از دولت بسیار استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز، 17 اردیبهشت ماه، در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی،  گفت: مشکلات زیادی در کشور داریم و نمی‌خواهیم همه چیز را به گردن گذشته بیاندازیم و لازم نیست که بگوئیم این دولت در ابتدای کار هرچه درآمد دارد باید بخش زیادی از آن را به بدهی های گذشته پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه باید با مردم صادقانه رفتار کرد، افزود: در کشور مشکلات داریم و باید آنها را به درستی ارزیابی و رفع کنیم؛ اگر مردم توجیه نشوند حق دارند از دولتی که دل بسته اند، دلگیر شوند.

ضرغامی گفت: توقعات مردم از دولت بسیار است و انتظار دارند دولت وقت را تلف نکند و هرچه زودتر نتایج حضورش را به مردم نشان دهد؛، رئیس جمهور نیز به این موضوع بسیار حساس هستند و به جد پیگیر رفع مشکلات هستند تا مردم شیرینی بسیاری از اقدامات را بچشند.

وزیر میراث فرهنگی، اظهار کرد: برخی جریانات سیاسی امروز اگر چالشی بوجود می‌آید، با انواع اقسام عقده گشایی‌ها عمل می‌کنند که ضروری است روشنگری انجام شود که لازمه آن وجود پیوست رسانه ای در تمامی اقدامات دولت است.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی فرصت بسیار استثنائی برای اطلاع رسانی است، تاکید کرد: باید در همه اقداماتی که دولت انجام می‌دهد، پیوست رسانه‌ای داشته باشیم؛ در استان‌ها نیز مسئولان هر کاری که انجام می دهند باید تیم قوی روابط عمومی وجود داشته باشد تا اطلاع رسانی شود.

ضرغامی، با اشاره به اینکه اگر به اطلاع رسانی توجه نشود فتنه گری رخ خواهد داد، افزود: شبکه‌های خارجی معاند با برنامه ریزی بیشتر و تمرکز به فضای مجازی و استخدام توانمندی‌های شناخته شده عزم را جزم کردند تا عرصه را برای انقلاب تنگ کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی سرآمد است و به لحاظ ظرفیت‌ها و موقعیت‌ها جز استانهای اول ما برای تحقق این ماموریت هاست که اگر درست انجام شود موجب توسعه اقتصاد، ایجاد آرامش و آسایش در کنار امنیت سیاسی و اجتماعی است.

وی گفت: اقتصاد امروز دنیا اقتصاد گردشگری از نوع اقتصاد پایدار و مورد توجه مردم است و اشتغال مستقیم فیزیکی در حال کاهش است؛ گردشگری می‌تواند مهم‌ترین عامل پیشرفت اقتصادی باشد و بسیاری از مشاغل دیگر در کنار گردشگری شکل میگیرند.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری مراکز اقامتی، خدمات و سرویس های پذیرایی و زمینه های سرگرمی و تفریحی مهم است که در طول این سالها در آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری های بومی در این حوزه انجام شده است.

ضرغامی گفت: تبریز و آذربایجان شرقی در زمینه هتل‌های اقامتی وضعیت خوبی دارد و بیش از ۳۰ هتل در حال احداث است و از بحران مرکز اقامتی عبور کرده است.

وی ادامه داد: از طریق وزارت گردشگری ایده پردازی، مشاوره و تسهیلات بانکی ارایه می‌شود تا امکانات تفریحی، سرگرمی و نشاط آوری برای مردم فراهم شود و آذربایجان شرقی باید در این حوزه بیشتر سرمایه گذاری کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه گردشگری درست، پیوند ایجاد می‌کند، افزود: وحدت و اتحاد مردم و از بین بردن مرز بندی‌های بی ربط بسیار مهم است؛ در ایران اسلامی باید عوامل وحدت کنار هم باشند و چالش های سیاسی را به چالش های سیاستی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار نفر فعالان صنایع دستی رسمی در کشور داریم و حدود ۵۰۰ هزار نفر فعال غیررسمی داریم که از محورهای جدی اقتصاد مقاومتی هستند؛ ۲۹۹ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که نیاز نیست مجوز دریافت کنند و فقط باید در سامانه اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha