برخورداری از علم و معنویت از ویژگی‌های بارز معلمان است
کد خبر: 4055318
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

برخورداری از علم و معنویت از ویژگی‌های بارز معلمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برخورداری از علم، شرافت، شفقت، دلسوزی و معنویت را از ویژگی‌های بارز معلمان دانست و گفت: معلمی شغلی شریف و قابل احترامی است تا جایی‌ که حضرت علی(ع) فرموده‌اند:«هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است».

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم استانی هفته بزرگداشت مقام معلم و آیین تجلیل از معلمان سرآمد و منتخب کردستان که شامگاه گذشته، 17 اردیبهشت‌ماه در سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، در وصف جایگاه و مقام معلمان به آیه 164 سوره آل‌عمران اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ؛ خدا بر اهل ایمان منّت گذاشت که رسولی از خودشان در میان آنان برانگیخت که بر آنها نشانه‌ها و آیات او را تلاوت می‌کند و آنان را پاک می‌گرداند و به آنها علم کتاب (احکام شریعت) و حقایق حکمت می‌آموزد و همانا پیش از آن در گمراهی آشکار بودند» این آیه مصداق عینی رسالت معلمان در جامعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه روایات زیادی در رابطه با اهمیت جایگاه و مقام معلم وجود دارد، افزود: معلم به خاطر علم و جایگاهی که دارد، از احترام خاصی برخوردار است چراکه با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌‍‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه برخورداری از علم، شرافت، شفقت، دلسوزی و معنویت از ویژگی‌های بارز معلمان است، بیان کرد: معلمی شغلی شریف و قابل احترام است تا جائی‌که حضرت علی(ع) فرموده: «هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است».

وی با بیان اینکه معلمان دلسوز دانش‌آموزان بوده و همواره دغدغه تحصیل و پیشرفت آنان را دارند، افزود: در این دوران کرونایی معلمان علی‌رغم همه سختی‌های آموزش مجازی، تلخی‌ها و فوت عزیزانمان، شبانه‌روز پیگیر درس و علم شاگردانشان بودند که این بیانگر دلسوزی آنهاست، معلمان همواره تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد و زحمات آنان بر کسی پوشیده نیست.

پورذهبی با اشاره به اینکه معلمان همواره نگاه تزکیه‌بخش داشته و صداقت، اخلاص، صبر، ایثار و عدم غرور و تکبر ناشی از معنویت آنان است، تأکید کرد: تقویت علمی و به روزرسانی معلومات در اولویت کاری معلمان قرار گیرد چراکه دنیا در حال تغییر و پیشرفت بوده و می‌طلبد که به علم روز مسلط باشیم.

وی آگاهی‌بخشی به جامعه مخاطب را ضروری دانست و بیان کرد: باید نسل جوان امروزی در کنار مشکلات، با ارزش‌های انقلاب و واقعیات و اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف نسبت به دوران قبل از انقلاب نیز آشنا شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه باید آرمان‌های انقلاب برای دانش‌آموزان در مدرسه تبیین و بازگو شود، یادآور شد: مراقب باشیم که مطالبات معیشتی و انسانی معلمان دستاویز مطامع سیاسی دیگران نشود و این هم نیازمند هوشمندی جامعه فرهنگیان است.

انتهای پیام
captcha