صدور مجوز مؤسسات قرآنی به صورت استانی شد
کد خبر: 4055398
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

صدور مجوز مؤسسات قرآنی به صورت استانی شد

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با بیان اینکه با موافقت وزارت ارشاد از این به بعد صدور یا تمدید مجوز مؤسسات قرآنی در استان انجام می‌شود و دیگر نیازی به ارسال مدارک به تهران نیست، گفت: در اجرای این کار فارس پایلوت است اما به زودی دستورالعمل آن به تمام استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از صدور مجوز مؤسسات برای نخستین بار در کشور در استان خبر داد و گفت: با موافقت وزارت ارشاد از این به بعد صدور یا تمدید مجوز مؤسسات قرآنی در استان انجام می‌شود و دیگر نیازی به ارسال مدارک به تهران نیست.

وی افزود: در اجرای این کار استان فارس پایلوت شده است چرا که مسئولان ارشاد استان پیگیر این قضیه بوده‌اند و بناست تا این کار را به تمام استان‌ها ابلاغ کنند و در کل کشور این موضوع اجرایی شود.

اسلامی این کار را اقدامی مثبت جهت تسریع امور مؤسسات قرآنی و همچنین حذف بخشی از بروکراسی‌های اداری دانست و گفت: پیش از این مؤسسات قرآنی باید برای تمدید یا اخذ مجوز فعالیت به اداره ثبت مراجعه می‌کردند و برای این کار هم باید حتماً نامه از تهران می‌گرفتند که این کار ممکن بود ماه‌ها به طول انجامد اما با این کار دیگر نیازی نیست که افراد برای اخذ مجوز یا تمدید آن به تهران مراجعه کنند بلکه از طریق اداره ارشاد استان‌ها پیگیر امورات خود شوند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح‌های این چنینی گام‌های مؤثری در حذف بروکراسی‌های اداری و تسریع امور مؤسسات قرآنی برداشت.

انتهای پیام
captcha