صدور ۲۴۳۴ مجوز فعالیت مشاغل خانگی در لرستان
کد خبر: 4055473
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

صدور ۲۴۳۴ مجوز فعالیت مشاغل خانگی در لرستان

مدیرکل تعاون لرستان با اشاره به پرداخت ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۳۷ طرح مشاغل خانگی در لرستان، گفت: سال گذشته دو هزار و ۴۳۴ مجوز فعالیت در مشاغل خانگی استان صادر شده است.

علی جهانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، علی جهانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان امروز، ۱۸ ارديبهشت در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی و تقویت بنیه خانواده در قالب مشاغل خُرد و خانگی در استان گسترش می‌یابد، اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد ۱۵۸۰ فرصت شغلی جدید در لرستان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مجوز طرح‌های مذکور در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی صادر می‌شود، گفت: سال گذشته ۲۴۳۴ مجوز فعالیت در مشاغل خانگی استان صادر شده است که از این تعداد، ۱۵۵۰ مجوز به صورت مستقل، ۸۶۶ طرح بصورت شرکت‌های حقیقی پشتیبان و ۱۸ طرح در قالب شرکت‌های حقوقی است.

جهانی با اشاره به تفاهمنامه جهاد دانشگاهی در زمینه گسترش مشاغل خانگی در استان لرستان، اضافه کرد: در این راستا مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان در سه فاز عملیاتی شامل شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندسازی که همان مشاوره و هدایت و اتصال به بازار در قالب برندسازی است، اکثر این طرح‌ها به ویژه طرح‌های پشتیبان با همکاری این نهاد انجام می‌شود.

وی یکی از راه‌های اشتغال‌زایی سریع و درآمدزا را مشاغل خُرد و خانگی عنوان و تصریح کرد: در دنیای امروز مشاغل خُرد و کوچک خانگی طرفداران زیادی دارند و در حال رواج در بین خانواده‌ها است، این مشاغل بهترین راه افزایش در آمد خانواده‌ها و مبارزه با فقر و محرومیت و کاهش نرخ بیکاری بوده که در استان نیاز است با توجه به ظرفیت‌های خوب استان در زمینه دامپروری و کشاورزی توجه بیشتری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بر ثبت‌نام متقاضیان متناسب با مهارت و طرح خود در سامانه مشاغل خانگی تأکید کرد و گفت: متقاضیان امسال نیز می‌توانند تقاضای خود را جهت دریافت تسهیلات، در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت کنند.

انتهای پیام
captcha